سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

افزایش بیش از ۷ برابری افتتاح زیرساخت‌های ورزشی در ۴۰ سال گذشته

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در ۴۰ سال گذشته بیش از ۷ برابر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد بهره برداری از زیرساخت‌های ورزشی و پیشرفت ورزشکاران ایرانی بوده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در آخرین گام از سفر خود به استان فارس، در شهرستان ممسنی، با نخبگان، ورزشکاران و تشکل‌های مردم نهاد دیدار کرد.

در این مراسم که با حضور مقامات استانی، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، نخبگان و جوانان و خانواده شهدا ممسنی برگزار شد، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در آستانه فجر ۴۰ قرار داریم و مقایسه افتخار آفرینی ورزشکاران در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نشان داده، جوانان ما چهار برابر بیشتر از قبل از انقلاب به مدال طلا دست یافتند و کسب افتخار کردند.

وی گفت: ما در ۴۰ سال گذشته بیش از هفت برابر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد بهره برداری از زیرساخت‌های ورزشی و پیشرفت ورزشکاران ایرانی بودیم و امیدواریم همچنان در این مسیر رو به جلو گام برداریم.

 وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: از مردم ممسنی و رستم برای حضورشان و استقبالی که از بنده به عمل آوردند و افتخارآفرینی‌هایی که در عرصه‌های مختلف داشتند قدردانی می‌کنم و بسیار خرسندیم که نخبگان و ورزشکاران شهرستان ممسنی توانستند زمینه بروز استعداد خود را پدیدار کنند.

وی ادامه داد: این ملت و جوانان ما در همه عرصه‌ها از جمله اقتصادی، ورزش و هنر نشان دادند هرجا مشکلات بیشتر بوده زمینه بروز خلاقیت و افتخار آفرینی نیز بیشتر شده است، چون جوانان ما از مشکل برای خود فرصت ساختند.

مسعود گودرزی نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افتخارات و طرح‌هایی که در دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش و جوانان به بهره برداری رسیده بی سابقه بوده و باید به وزیر ورزش و جوانان بابت این موضوع تبریک گفت و تلاش هایش را ستود و می‌بینم که استعداد، پتانسیل و خلاقیت در میان نخبگان و ورزشکاران شهرستان ممسنی و رستم وجود دارد و باید برای ظهور و بروز آن بیشتر تلاش کرد و زیر ساخت‌های بیشتری را برای مردمش فراهم آورد.

رحمانی سرپرست استانداری فارس افزود: در طول دوره دولت تدبیر و امید، سرانه سالن‌های سرپوشیده فارس به ۲ و ۲ دهم درصد رسید که برای هر فرد این سرانه ۵۳ صدم درصد می‌شود.

وی گفت: وجود هشت فوتبالیست برتر کشور از شهرستان ممسنی، موقعیت استراتژیک این شهرستان و حضور ۴۰ نفر برتر دانشگاهی این شهرستان در کنکور پزشکی، از موفقیت‌های مردم ممسنی است.

سرپرست استان فارس اضافه کرد: با تکمیل فضا‌های در حال احداث شهرستان ممسنی که قول آن را مدیر کل ورزش و جوانان تا پایان سال ۹۷ دادند، ۱۵ صدم درصد به سرانه ورزشی شهرستان ممسنی اضافه خواهد شد.

ایوبی فرماندار ممسنی هم در این مراسم گفت: شما نخستین وزیری هستید که قدم به شهرستان ممسنی می‌گذارید که این امر در گرو تلاش‌های حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس رقم خورد.

وی افزود: شهرستان ممسنی افتخار دارد که به عنوان یکی از خاستگاه‌های کشور در اعتماد به دولت تدبیر و امید بوده و هفتاد درصد مردم آن به رییس جمهور منتخب خود رای اعتماد دادند.

ایوبی بیان کرد: ممسنی امروز به شهرستان بی بدیل علمی و دانشگاهی تبدیل شده و ورزشکاران بسیاری را در عرصه ملی معرفی کرده و با حمایت شما به عنوان وزیر ورزش و جوانان و رفع مشکلات، زیرساخت‌ها و تجهیزات ورزشی، می‌تواند قدم‌های مثبتی را بردارد.

غلامی داور بین المللی بیلیارد به عنوان نماینده بانوان ورزشکار شهرستان ممسنی گفت: از مشکلات این شهرستان را می‌توان به نبودن زمین فوتبال چمن، نبود سالن تنیس روی میز و سالن بیلیارد، نبود پیست دوومیدانی و دوچرخه سواری ویژه بانوان اشاره کرد ولی به ورزش بانوان مانند مردان نگاه نمی‌شود و امیدوارم با حضور شما مشکلات ورزش بانوان کمتر شود و در جهت رفع آن قدم بردارید.

گودرزی مشاور فرماندار و نماینده نخبگان جوان شهرستان ممسنی بیان کرد: ۳۰ درصد جمعیت مردم شهرستان ممسنی فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و این موضوع، ممسنی را به قطب دانشگاهی تبدیل کرده، اما توجه نکردن به قشر متخصص و دانشجو باعث شده تا این افراد راهی جز مهاجرت و خروج از شهرستان خود را در پیش نگیرند و باید برای این مساله فکری کرد.

نماینده نخبگان ممسنی گفت: بکارگیری جوانان نخبه و فارغ التحصیلان دانشگاهی در سازمان‌ها، تاسیس خانه جوان و تخصیص بودجه برای کمک به آن‌ها، می‌تواند راهکار مناسبی برای پیشگیری از هرز رفتن نیرو‌های نخبه و کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی در جامعه شود.

انتهای پیام/چ

سفر وزیر ورزش و جوانان به ممسنی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.