سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخی از مفاهیم درسی بی ثمر است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر بی ثمر بودن برخی از مفاهیم درسی و لزوم جایگزینی آن با مفاهیم زندگی گفت: حجم سنگین محتوای درسی، بچه ها را دلزده کرده است بنابراین اصلاح برنامه های آموزشی ضروری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین بهره برداری از دبستان حبیبی سفید شهر از توابع شهرستان آران و بیدگل گفت: مدارس در تاریخ تعلیم و تربیت ما همه محل تمرین زندگی بوده است اما به مرور زمان تبدیل به محل حفظ محتوای درسی و کسب نمره قبول شده است.

وی با تاکید بر اینکه حجم سنگین محتوای درسی بچه ها را دلزده کرده است و برنامه های آموزشی باید اصلاح شود افزود: برخی از مفاهیم درسی بی ثمر است و باید با مفاهیم زندگی جایگزین شود و بچه ها به طور واقعی احساس کنند که مدرسه خانه دوم آنها است.

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه گفت: ساختمان و تجهیزات در نظام تعلیم و تربیت امروز، صرفا فضای کالبدی و سخت افزاری نیست بلکه نقش موثر آن در فرآیند یاددهی و یادگیری باید مورد توجه قرار بگیرد.

بطحایی، اظهار کرد: رویکرد دولت دوازدهم به سمتی برنامه ریزی می کند که مدرسه مهمترین سازمان نظام آموزش و پرورش باشد و برای اینک مدرسه توانایی های لازم را به دست آورد باید اختیار لازم را به مدرسه نیز واگذار کنیم.

وی، با اشاره به خدمات خیرین مدرسه ساز و ارزش کار ماندگار آنها در حوزه تعلیم و تربیت افزود: نیکوکاران در این برهه خطیر ، به کمک دولت آمده اند تا مدرسه تبدیل به کارگاهی برای تمرین زندگی تبدیل شود.

به گفته وی، بچه ها باید در مدرسه یاد بگیرند چگونه مهارتهای زندگی را تمرین کنند .

شایان ذکر است: دو مدرسه حبیبی و بهاران در سفیدشهر با اعتبار 36 میلیارد ریال و مشارکت 60 درصدی نیکوکاران بهره برداری شد.

وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 14 طرح آموزشی و ورزشی به شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در شمال استان اصفهان سفر کرده است.

 

انتهای پیام/م

 

سفروزیر آموزش وپرورش به کاشان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
آفرین بر آقای بطحایی که مشکل را درست تشخیص داده اند، دانش آموزان ما زیر انبوهی از کتاب های درسی و کمک درسی که هر روز بر تعداد آن افزوده می شود در حالت خفگی بسر می برند