سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد فرانسوی‌ها موافق جنبش ضد سرمایه‌داری هستند

براساس تازه‌ترین نظرسنجی موسسه الب، با وجود گذشت بیش از یکماه از به راه افتادن جنبش ضد سرمایه‌داری در فرانسه، همچنان ۷۰ درصد فرانسویان از این جنبش حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت بیش از یکماه از به راه افتادن جنبش ضدسرمایه داری در فرانسه همچنان ۷۰ درصد فرانسویان موافق این جنبش هستند.

براساس تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه الب (elabe) برای شبکه تلویزیون ب. اف. ام؛ همچنین ۵۴ درصد فرانسویان معتقدند جنبش ضدسرمایه داری باید خواسته هایش را پیگیری کند.

این نظرسنجی که به گفته کارشناسان تعجب برانگیز است باعث می‌شود جنبش ضد سرمایه داری حتی در روز‌های پایانی سال و جشن‌های سال نو میلادی ادامه یابد.

فعالان جنبش ضدسرمایه داری در فضای مجازی همچنین از مردم خواسته اند پس فردا شنبه بار دیگر به خیابان‌ها آمده و صدای اعتراض خود را به سیاست‌های دولت آقای مکرون به گوش الیزه برسانند.

قرار است در پاریس به جای تجمع در یک خیابان واحد در چند نقطه اصلی شهر تظاهرات اعتراض آمیز بر پا شود.

حالا ترس دولتمردان از شعله ور شدن آتش اعتراضات مردمی آنهم در ایام جشن سال نو میلادی مضاعف شده چرا که در این بیش از یکماه دولت هرآنچه از دستش برآمد برای فروکش کردن خشم معترضان بکار برد، اما گویا بی فایده بوده است.

قشر‌های مختلف مردم فرانسه با پیوستن به جنبش ضدسرمایه داری؛ همصدا استعفای مکرون را به عنوان رئیس جمهور ثروتمندان فریاد می‌زنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
نکنه میخوان سوسیالیست و کمونیست بشن و همون بلایی که سر شوروی اومد و بعد میلیونها کشته و کشوندن دنیا به سوی جنگ جهانی سوم آخر سر شکست خوردند سر اینام بیاد