اتحادیه اروپا به دولت آمریکا دو ماه فرصت داد میانجیگر دائمی خود را برای رسیدگی به شکایات مربوط به دسترسی به داده‌های خصوصی، منصوب کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به دولت آمریکا دو ماه فرصت داد میانجیگر دائمی خود را برای رسیدگی به شکایات مربوط به دسترسی به داده های خصوصی، منصوب کند.

بر این اساس، اتحادیه اروپا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرصت داد تا میانجیگر دائمی خود را برای رسیدگی به شکایات در چارچوب توافقنامه محافظت از داده ها که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا امضا شده است را منصوب کند.

چارچوب موسوم به سپر حریم خصوصی در تابستان 2016 با هدف محافظت از داده های اروپایی ها هنگامی که شرکت ها برای بررسی آنها را به خاک آمریکا منتقل می کنند، امضا شد. اما این سازوکار هنوز در انتظار آن است که واشنگتن "یک میانجیگر دائمی تا 28 فوریه 2019 تعیین کند تا نظارت کند شکایت های مربوط به دسترسی مقامات آمریکایی به داده های شخصی مورد بررسی قرار بگیرند".

اندروس آنسیپ، کمیسر اروپایی مسئول بازار واحد اروپایی خاطر نشان کرد "ما اکنون منتظر هستیم تا شرکای آمریکایی میانجیگر دائمی خود را منصوب کنند به نحوی که ما بتوانیم اطمینان پیدا کنیم روابط میان اتحادیه اروپا و آمریکا در زمینه محافظت از داده ها به طور کامل قابل اعتماد باشند".

این نهاد اروپایی که می تواند تا تعلیق توافقنامه امضا شده پیش برود، تصریح کرد در غیر این صورت کمیسیون "تدابیر مناسبی مطابق با مقررات عمومی در زمینه محافظت از داده ها اتخاذ خواهد کرد".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار