سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام آمریکایی: از سیاست مقابله با ایران عقب نشینی نکرده‌ایم

یک مقام آمریکایی گفت واشنگتن از سیاست مقابله با ایران در سوریه عقب نشینی نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام آمریکایی، در حالی که دولت این کشور تصمیم به خارج کردن نظامیانش از سوریه گرفته است، گفت واشنگتن از سیاست مقابله با ایران عقب نشینی نکرده است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، در پاسخ به این سوال که چه عاملی ترامپ را به این تصمیم واداشت گفت: «رئیس‌جمهور از مدت‌ها پیش تمایلش را برای بازگرداندن نظامیان آمریکا به وطن بعد از شکست داعش نشان داده است.»

وی افزود: «نیروهایی که ما در سوریه داشتیم، هیچگاه به قصد مقابله یا مبارزه با ایران در آنجا گماشته نشده بودند. هدف از استقرار آنها همیشه نابودن کردن خلافت داعش بود.»

مقام ارشد آمریکایی تلاش کرد از اهمیت مخالفت‌ها با تصمیم ترامپ بکاهد. او گفت: «فکر می‌کنم اینکه نظر ما همیشه با همه نمایندگان کنگره درباره تصمیم‌هایی که می‌گیریم یکسان نیست چیز عجیبی نیست.»

وی مدعی شد میان اعضای کابینه ترامپ اختلافی بر سر تصمیم او جهت خروج وجود نداشته و رئیس‌جمهور آمریکا آنها را در جریان این تصمیم قرار داده است.

تصمیم ترامپ در شرایطی اتخاذ شده که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرده قصد دارد عملیاتی را برای حمله به نیروهای شبه‌نظامی مسلح کُرد که هم‌پیمان آمریکا در سوریه هستند آغاز کند.

رسانه‌های آمریکا روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش دادند دولت آمریکا در تدارک خارج کردن نظامیان خود از سوریه است. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر این گزارش‌ها را تأیید کرد. تصمیم ترامپ با واکنش‌های مختلفی رو به رو شده است. عده زیادی از نماینده‌های کنگره آمریکا با آن مخالفت کرده‌اند. «لیندسی گراهام»، نماینده مجلس سنای آمریکا این تصمیم را «اشتباه» توصیف کرده است. او گفت این تصمیم، پیروزی بزرگی برای ایران و «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.