رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد دلار به تدریج در حال از دست دادن قدرت خود است و بسیاری از کشور‌ها ترجیح می‌دهند با ارز‌های غیردلاری و ملی معاملات خارجی خود را انجام دهند.

پوتین: دلار روزهای بسیار دشواری پیش رو خواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن پست، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشست سالانه باشگاه والدای در شهر ساحلی سوچی اعلام کرد: فعلا دلار دارد به راهش ادامه می دهد و ما هم با مشارکت برخی کشورها دنبال جایگزینی دلار هستیم، اما زمانی که جایگزین دلار را پیدا کردیم، روزهای بسیار دشواری در انتظار دلار خواهد بود.

پوتین تاکید کرد: دلار به تدریج در حال از دست دادن قدرت خود است و بسیاری از کشورها ترجیح می‌دهند با ارزهای غیردلاری و ملی معاملات خارجی خود را انجام دهند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: مطمئن باشید روزی که ما استفاده از دلار را قطع و مبادلات خود را برپایه ارزی دیگر انجام دهیم، همه کشورها به سرعت استفاده از دلار را محدود یا قطع خواهند کرد. وی تأکید کرد هدف از این اقدام تضعیف دلار نیست، بلکه دلیل آن تحریم‌های آمریکاست. 

پوتین افزود تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و دیگر کشورها اعتماد بین المللی را به دلار به عنوان ابزار جهانی پرداخت و مهم‌ترین ارز ذخیره، از بین برده است. رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت تحریم های آمریکا علیه شرکت هایی که با ایران روابط تجاری دارند، در نهایت به ایجاد نظام های مبادلات مالی مستقل از دلار خواهد انجامید.

رئیس‌جمهور روسیه درباره موضع این کشور در قبال خواسته آمریکا برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه گفت متقاعد کردن ایران برای خروج از سوریه وظیفه روسیه نیست. وی افزود این مسائل باید در گفتگوهای میان ایران، سوریه و آمریکا مطرح شود و روسیه نیز می‌تواند در چنین مذاکراتی حضور داشته باشد. پوتین همچنین با اشاره به روابط عمیق میان مسکو با تهران و دمشق، تأکید کرد اگر کسی خواهان خروج دیگر کشورها از سوریه است، ابتدا باید درباره تأمین امنیت سوریه تضمین‌هایی ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار