سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شش تن مواد غذایی فاسد در دیّر معدوم شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از جمع‌آوری و معدوم‌سازی ۶۵ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیّر گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در راستای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در جامعه، فعالیت‌های مؤثری را برای عموم مردم برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کند.

وی با تأکید بر انجام بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان کرد: بازرسی اماکن عرضه مواد غذایی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط این اصناف، از وظایف مهم بهداشت و درمان بوده که به‌طور مستمر توسط واحد بهداشت محیط اجرا می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در این شهرستان جمع‌آوری‌شده است، گفت: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کیک، آب‌میوه، لبنیات، رب گوجه‌فرنگی و انواع ترشیجات بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر جمع‌آوری و معدوم شد.

وی بابیان این‌که با فروشندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته به‌طور جدی، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌شود، تصریح کرد: این افراد به مراجع قضایی و اداره تعزیرات حکومتی معرفی‌شده و بر اساس ضوابط قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی فاسد به دلیل وجود میکروب‌هایی مانند سالمونلا و اشرشیاکلی، عوارضی، چون تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد و سرگیجه و در مواردی نیز بستری شدن و حتی مرگ را به دنبال دارد.

وی تاریخ تولید و انقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده را به عنوان ۵ مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد و تصریح کرد: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان و یا شماره تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام/م

با فروشندگان مواد غذایی فاسد برخورد می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.