سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت بر بازار مهاباد در آستانه شب یلدا

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: نظارت بازرسان این اداره بر بازار کالا‌های هدف در آستانه شب یلدا تشدید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، صادق قادری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: این طرح از ۲۰ تا ۳۰ آذرماه و با مشارکت چهار گروه بازرسی ۲ نفره در بازار‌های هدف شامل بازار میوه و تربار، شیرینی فروشی‌ها و بازار آجیل و تنقلات اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: از زمان آغاز این طرح تاکنون ۷۴ پرونده تخلف با ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تشکیل شده که بیشترین تعداد آن در حدود ۲۸ پرونده مربوط به بازار میوه و تره بار بوده است.

وی بیان کرد: شهروندان نیز می‌توانند در صورت برخورد با هرگونه تخلف و گرانفروشی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و تخلف‌ها را گزارش دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: بازرسان این اداره در این مدت ۶ گشت مشترک نیز با حضور ادارات مختلف از جمله تعزیرات حکومتی، استاندارد و بهداشت و درمان برای نظارت بیشتر بر بازار تشکیل داده اند.

'یلدا' در فرهنگ ایران باستان، سپری شدن بلندترین شب سال و پس از آن افزوده شدن بر مدت زمان روز‌های آتی است. مردم ایران این شب را از غروب آفتاب آخرین روز آذرماه تا طلوع نخستین روز دی‌ماه جشن می‌گیرند و نقل افسانه و حافظ خوانی در این شب مرسوم است.

هر سال در این شب که به نام شب چله نامگذاری شده است آیین‌های خاصی در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود و در این شب ایرانی‌ها با تنقلات، شیرینی و هندوانه از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

منبع خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

تشدید نظارت و بازرسی بر بازار مهاباد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.