سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه آزاد کشور عنوان کرد؛

دانشگاه آزاد اقتصادی مستقل از دولت دارد/طرح مدرسه مهارت به صورت پویانمایی پیگیری می کنیم

طهرانچی گفت:استقلال از دولت موجب شده این دانشگاه در فراز و نشیب‌های اقتصادی دوام آورده و با چالش‌های جدی اقتصادی روبه‌رو نشود.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس جامعه المصطفی‌العالمیه در قم، جذب نخبگان خارجی را یکی از رویکرد‌های اصلی دانشگاه‌های معتبر جهان خواند و با بیان اینکه این رویکرد در کشور ما به وجود نیامده است گفت: درصد جذب دانشجو خارجی در کشور ما بسیار پایین است و با توجه به اینکه برای رسیدن به یک درصد دانشجوی خارجی باید ۱۳۰ هزار دانشجوی خارجی در سطح دانشگاه‌های کشور تحصیل کند هنوز به این رقم دست پیدا نکرده‌ایم.

طهرانچی با اشاره به طرح مدرسه مهارت  تصریح کرد: طرح مدرسه مهارت را در دانشگاه آزاد به صورت پویانمایی پیگیری می‌کنیم که در کنار اشتغال‌زایی تاثیرات بسزای اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اقتصاد دانشگاه آزاد را اقتصادی مستقل از دولت عنوان کرد و گفت: استقلال از دولت موجب شده این دانشگاه در فراز و نشیب‌های اقتصادی دوام آورده و با چالش‌های جدی اقتصادی روبه‌رو نشود.

وی رونق دانشگاه‌های کشور را مستلزم اتخاذ تدابیر و رویکرد‌های جدیدی در این بخش دانست و افزود: اداره دانشگاه آزاد اسلامی تمام از طریقه شهریه‌های دولتی تامین می‌شود و این دانشگاه از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند به طوری که بودجه این دانشگاه در سال بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای هر نوع همکاری و تعامل در گروه‌های بین‌المللی، علمی و دانش آموزی با جامعه المصطفی، ابراز امیدواریم کرد که تعاملات درستی بین این دو نهاد مهم علمی کشور تحقق یابد.

وی از کاهش ظرفیت جذب دانشجوی دانشگاه آزاد از ۲ میلیون نفر به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خبر داد و اضافه کرد:در حال حاضر قریب به ۷۰۰ هزار صندلی خالی در مراکز دانشگاه آزاد وجود دارد که بسترسازی مشارکت بیشتر با نهاد‌هایی همچون جامعه‌المصطفی است.

انتهای پیام/ح

۷۰۰ هزار صندلی خالی در مراکز دانشگاه آزاد وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.