سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کلاس آموزشی دامپزشکی در قاینات

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت:کلاس آموزشی بیماری های مشترک بین انسان و دام در روستای شونگان بخش سده شهرستان قاینات برگزار شد.

محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاینات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:کلاس آموزشی ترویجی با موضوع آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌ تب مالت ، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، هاری و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای دامداران و اهالی روستای شونگان از توابع بخش سده شهرستان قاینات برگزار شد.

وی افزود:در این کلاس در خصوص اهمیت آشنایی با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان بیماری مشترک میان انسان و دام شامل گروه وسیعی از بیماری های ویروسی، قارچی، باکتریال و انگلی همچون تب مالت، هاری، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیست هیداتیک و غیره است که عمده مباحث مطرح‌ شده در این کلاس آموزشی در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

محمودی افزود:همچنین بر لزوم همکاری بیشتر دامداران در سم‌پاشی و جایگاه دام، واکسیناسیون، راه‌های مراقبت و جلوگیری از شیوع بیماری و نحوه استفاده از فرآورده‌های لبنی و گوشت نیز مطالب ارائه شد.

رییس شبکه دامپزشکی قاینات گفت:شبکه دامپزشکی با توجه به نقش مهم و خطیری که در تأمین سلامت جامعه دارد تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش آگاهی عمومی افراد به کار می گیرد و برگزاری کلاس های آموزشی نیز در همین راستا است و اجرای کلاس های بیشتر کماکان در دست اقدام است.

انتهای پیام/غ

نقش مهم دامپزشکی در تأمین سلامت جامعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.