سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید سرزده سرپرست دامپزشکی استان کرمانشاه از کشتارگاه صنعتی دام بیستون

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه و نماینده، ولی فقیه در این اداره کل با حضور در کشتارگاه صنعتی دام بیستون از بخش‌های مختلف این کشتارگاه بازدید کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید حاج محمدی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این بازدید با قدردانی از تلاش مجموعه کشتارگاه صنعتی دام بیستون در تهیه بستر مناسب به منظور تامین گوشت و فرآورده‌های گوشتی سالم مورد نیاز استان، بر رعایت مسائل بهداشتی در روند کشتار دام تاکید کرد و گفت : هدف همه ما تامین گوشت سالم و بهداشتی مورد مصرف مردم است.

وی گفت : در راستای تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی استان، دامپزشکی علاوه بر بازرسی‌های مستمر و مدون روزانه هر ماه گشت‌های مشترکی با دستگاه‌های نظارتی برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: همه کشتارگاه‌های دام سبک و سنگین و همچنین مرغ تحت نظر بازرسین بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی هستند و این کار برای حفظ سلامت مصرف کننده، لازم و ضروری است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: نحوه نظارت بر انجام ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها یکی از مخاطرات مردم و مسئولان است که با وجود نظارت ناظران ذبح شرعی مستقر در کشتارگاه این نگرانی از بین رفته است.

نماینده، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه این بازدید گفت: موضوعات متعددی در قرآن در زمینه غذا و اقتصاد حلال و تاثیر آن بر مومنان دیده می‌شود و از سویی لقمه حلال یکی از نشانه‌های تقوای مومنان می‌باشد و ایجاد آن برعهده سازمان دامپزشکی و حوزه نماینده، ولی فقیه در این ارگان است.

حجت الاسلام یوسفی نیا افزود: راه اندازی سازمان حلال در کشور در حال پیگیری است که پیشنهاد راه اندازی معاونت حلال و بین الملل به دفتر مقام معظم رهبری داده شده است.

وی اضافه کرد، نظارت حلال در تمام کشتارگاه‌های کرمانشاه در حال انجام است که دامپزشکی کرمانشاه در رتبه نخست قرار دارد و تنها استانی هستیم که در بخش‌ها هم ناظر ذبح شرعی داریم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز گفت: به صورت مستمر بر ذبح دام و طیور در کشتارگاه‌های استان نظارت کامل داریم.

حجت الاسلام حمید میرزایی افزود: روحانیون در کنار نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه به پرسنل نیز آموزش‌های لازم داده می‌شود و به سوالات و شبه‌های شرعی آنان نیز پاسخ می‌گویند.

در پایان این بازدید مدیر کشتارگاه صنعتی دام بیستون نیز از همکاری‌های مجموعه دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه قدردانی کرد و گفت: هدف ما در کشتارگاه تامین گوشت سالم و بهداشتی برای مردم است.

فرهودی به راه اندازی خط تولید پودر خون در این کشتارگاه اشاره کرد و افزود: کار پژوهش در این ارتباط انجام شده و در نظر داریم خون دامی که در کشتارگاه کشتار می‌شود را تبدیل به پودر خون کنیم.

وی پودر خون را منبع پروتئین برای مصرف طیور صنعتی دانست .

 

 

انتهای پیام/د

هدف دامپزشکی تامین گوشت سالم و بهداشتی مورد مصرف مردم است

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.