مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت ۴۰ داروخانه خصوصی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حسین رضا پور مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کمبود‌های دارویی که در مرداد و شهریور در سطح کشور مطرح بود پشت سر گذاشته شد البته در آن مقطع نیز دارو‌های حیاتی مراکز قطع نشد و روزانه تهیه می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز کمبود دارویی نداریم، گفت : برای تامین و توزیع دارو‌های بیماران شیمی درمانی، صعب العلاج و بیماران خاص علاوه بر داروخانه‌های دولتی ۴۰ داروخانه بخش خصوصی نیز فعالیت دارند که سبب دسترسی بهتر بیماران به این دارو‌ها شده است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بیشتر دارو‌های بیماران خاص مشابه ایرانی دارند و طبق بخشنامه مقام وزارت بهداشت، مراکزمجاز به استفاده از داروی خارجی نیستند و باید داروی ایرانی مصرف کنند بنابراین علاوه برافزایش قیمت جزیی که هر سال بوده مشکلی از نظر تهیه دارو برای بیماران نداریم.

وی گفت: میانگین مصرف دارو در کرمانشاه نسبت به کل کشور زیاد است و شرایط اقلیمی و اقتصادی مردم ایجاب می‌کند مصرف دارو بالا باشد البته مراکز بیمه گر و واحد‌های کنترل مصرف برآن هستند مصرف دارو به میانگین کشوری نزدیک شود.

رضا پور تصریح کرد: مصرف دارو میان بیماران خاص و صعب العلاج بالا است و به دلیل قطبیت کرمانشاه از استان‌های لرستان، ایلام، کردستان وهمدان بیماران مراجعه و داروهارا از کرمانشاه تهیه می‌کنند و بخشی از بالا بودن آمارمصرف دارو به این دلیل است.

وی آنتی بیوتیک‌ها،‌ها آموکسی سیلیم و سفکسیم و دارو‌های مسکن نظیر دگزامتازون را پرمصرف دانست و افزود: ۷.۶درصد مصرف دارویی استان را آنتی بیوتیکها، ۶.۹درصد را دارو‌های مسکن نظیر پیروکسیکام و شش درصد را دسته دیگری از مسکن‌ها تشکیل داده است .

 

 

انتهای پیام/د

کمبود‌های دارویی که در مرداد و شهریور در سطح کشور مطرح بود پشت سر گذاشته شد

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.