سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشد ۲۶ میلی‌متری بارش نسبت به دوره بلندمدت/ بارش‌های نرمال در فصل زمستان ادامه خواهد داشت

ضیاییان، گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا ۲۷ آذر مجموع بارش‌های کشور نسبت به دوره بلندمدت ۲۶ میلی‌متر رشد داشت.

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش باران در کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا ۲۷ آذر، مجموع بارش‌های کشور ۸۳.۴ میلی متر بوده در حالی‌که این میزان مدت مشابه سال قبل ۲۸.۱ میلی متر و بلندمدت ۵۷.۶ میلی متر بوده است.

وی از رشد ۲۶ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت در بازار خبر‌ داد و گفت: این در‌حالی است که استان‌های سیستان و بلوچستان ۷۴ درصد، یزد ۳۸ درصد و اردبیل ۲۵ درصد نسبت به دوره بلندمدت بارش های کمتری دریافت کرده است.


بیشتر بخوانید: رشد ۸۰ درصدی بارش در آغاز سال آبی ۹۷ / همچنان بدهکار طبیعت و آب‌های زیر زمینی هستیم


ضیاییان با اشاره به اینکه بارش ها در مابقی استان ها نرمال و بیش از نرمال بوده است، بیان کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته در اکثر مناطق کشور بارش‌های نرمال و بیش از نرمال ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۳۵ درصد بارش های مورد نیاز کشور تامین شده است، بیان کرد: تا کنون استان ایلام بیش از ۸۰ درصد و خوزستان ۷۰ درصد بارش سالانه خود را دریافت کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کم بارشی طی ۱۵ سال اخیر، بارش های نرمال و بیش از نرمال در سال زراعی جدید نمی تواند تاثیری در جبران کمبود منابع آبی داشته باشد.

انتهای پیام/

بارش های نرمال تاثیری در جبران کمبود منابع آبی ندارد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.