وی به کاربرد این سامانه اشاره کرد وافزود : مشاوره ، آگاهی و اطلاع رسانی قبل از تنظیم دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، هر گونه اقدامات حقوقی در زندگی روزمره، هر گونه اقدام در معاملات ملکی و ثبتی، هرگونه اقدام حقوقی و تخصصی در اختلافات خانوادگی ، عقد قراردادهای ثبتی و حقوقی داخلی و بین المللی وتهیه کلیه اسناد تجاری مالی و حقوقی از مواردی است که کارشناسان پاسخگو هستند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت : شهروندان می توانند از طریق خط ثابت و بدون نیاز به کد پیش شماره از سراسر استان با این سامانه تماس بگیرند.
خالقی در ادامه به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت : علاوه بر راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی حقوقی ، راه اندازی ارتباط مجدد بانکها و اجرای احکام به منظور تسریع در روند اجرای احکام و کنترل تردد ارباب رجوع ها با کارت شناسایی و احراز هویت آنان به منظورمسائل امنیتی و جلوگیری از رفت و آمدهای بیش از حد از دیگر مصوبات این جلسه بود.
وی افزود: تاکنون 276 جلسه در دادگستری استان کرمان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده است که از این تعداد 181 جلسه در محاکم به صورت الکترونیکی انجام شد که از انتقال متهمین به بیرون دادگاه جلوگیری شد و بقیه هم مربوط به جلسات بین حوزه های قضایی ، زندان و آموزشی بوده است.
انتهای پیام/س