سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشگاه‌ها حداقل ۱۵ درصد بودجه را در پژوهش صرف کنند/ هیئت علمی استخدامی سال آینده ۶ ماه را در صنعت می‌گذرانند

غلامی گفت: تقاضای ما از روسای دانشگاه‌ها این است که حداقل ۱۵ درصد بودجه را در پژوهش صرف کنند.

منصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:اعتقاد من این است که حوزه پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به خوبی فعال هستند و تمام همکاران در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی تلاششان را می‌کنند که به یک توسعه عظیم پژوهشی برسیم و این نشان دهنده آن است که ما در بحث تولیدات علمی جایگاه بسیار خوبی در دنیا داریم که خود قابل توجه است.

ایران در جایگاه شانزدهم جهان در تولید علم

وی ادامه داد: خوشبختانه ایران جزء کشور‌های است که در پژوهش‌های به روز علمی به توفیقات زیادی رسیده است و خوشبختانه در جایگاه مطلوبی در دنیا قرار داریم و به طوری که ما در حوزه تولید علم رتبه ۱۶ جهان و در ارزیابی‌های منطقه‌ای رتبه ۱ را داریم و این نشان دهنده آن است که ما در مسیر علوم جدید دنیا حرکت می‌کنیم.

وزیر علوم تصریح کرد: در واقع تلاش ما این است که ارتباط میان حوزه‌های دانشگاهی و مراکز پژوهشی را با دستگاه‌های مختلف بیشتر و نزدیکتر کنیم به طوری که تقاضای ما در دانشگاه‌ها این است که حداقل ۱۵ درصد اعتبارات جاری را برای پژوهش صرف کنند.

تولیدات علمی در کتابخانه ها خاک می خورند

غلامی در ادامه با اشاره به پیشرفت علم در حوزه های علوم جدید گفت: خوشبختانه در این مسیر به پیشرفت های قابل توجه ای رسیده ایم به طوری که هم پای کشورهای پیشرفته حرکت می کنیم، متاسفانه یکی از مشکلاتمان در بدنه های اجرایی است که به بحث تولیدات علمی و منابع علمی به صورت تحقیق درآمده و در کتابخانه و مراکز علمی خیلی جدی گرفته نشده است.

وی یادآوری کرد: قرار است از سال ۹۸ برای اعضای هئیت علمی جدید که استخدام می‌شوند طرح آیین نامه دوره پیمانی اجرایی شود که بر این اساس اعضای هیئت علمی، ۶ ماه در صنعت فرصت مطالعاتی را طی کنند.

انتهای پیام/

صرف 15 درصد اعتبارات دانشگاه ها به بخش پژوهش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مازنی
۱۲:۵۷ ۲۷ دی ۱۳۹۷
تا وقتی که حقوق هیات علمی با یه کارمند یکی باشه وضعیت بدتر از این هم خواهد شد
محمد
۱۲:۵۳ ۲۷ دی ۱۳۹۷
تمام توجه و توان وزرای علوم و وزارت علوم فقط و فقط مصروف هیات علمی بوده و هست. هیچکس غیر از هیات علمی جایگاهی در نزد آقایان ندارد.
باشه و اشکالی نداره، ولی من به نوبه خودم از حقم نمیگذرم و آن دنیا یقه تک تک مسئولان وزارت علوم را خواهم گرفت.