وزیر علوم:

جایگاه علمی ایران زبانزد جهانیان است/ نهاد‌های علمی معتبر دنیا چاره‌ای جز اعتراف به قدرت ایران ندارند

غلامی گفت: جایگاه علمی ما مطلوب است و این جایگاه نشان می‌دهد نام ایران همیشه در میان کشورهای صاحب نام به چشم می‌خورد.

جایگاه علمی ایران زبانزد جهانیان استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در مراسم تجلیل از نفرات برتر بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما در حوزه علم و فناوری حرف برای گفتن دارد و این مهم به همت اساتید و دانشجویان دست یافتنی است.

وی ادامه داد: با وجود فشارهای و شرایط موجود در کشور، جایگاه علمی ما مطلوب است و این جایگاه نشان می‌دهد نام ایران همیشه در میان کشورهای صاحب نام به چشم می‌خورد.

غلامی افزود: خوشبختانه کشور ما در حوزه تولید علم رتبه ۱۶ رده بندی‌های جهان را به خود اختصاص داده است پس مراکز علمی ما در مسیر علوم جدید دنیا حرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: ما در جامعه علمی دانشمندان بزرگی داریم که اساتید و دانشمندان جوانی را هدایت می‌کنند که عهده دار ارتقای جایگاه علمی کشور در آینده خواهند شد، امیدها و آرزوهایی که قرار است به دست اساتید محقق شود توسط این دانش آموزان اجرا خواهد شد.

غلامی بیان کرد: جامعه علمی ما را در زمینه استفاده مقالات نقد می‌‌کنند، در برخی از رشته‌ها مانند تحقیقات هسته‌ای، فیزیک بنیادی و... حرف برای گفتن داریم و دانشمندان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

تربیت نیروی متخصص،  وظیفه دانشگاه‌ها

وی افزود: وظیفه دانشگاه‌ها از بدو تشکیل تربیت نیروی متخصص بود. از اواخر دهه 60، پس از شکل گیری تحصیلات تکمیلی هدف به سمت توسعه دانش آغاز شد و اساتید با استفاده از پشتکار جوانان حرکتی قوی در حوزه پژوهشی را آغاز کنند. در اواخر دهه 70 بحث فناوری در دانشگاه‌ها شکل گرفت تا با استفاده آن مسائل مختلف کشور را حل کنیم؛ ما این مراحل را طی کرده‌ایم و به سمت دانشگاه اجتماعی دانشگاه کارآفرین حرکت می‌کنیم.

وزیر علوم گفت: ما 43 پارک علم و فناوری در کشور داریم که تمامی آنها از ایده‌های جدید حمایت می‌کنند، در وزارت علوم و وزارت بهداشت نزدیک به 6 هزار شرکت دانش بنیان داریم که  اطراف دانشگاه‌ها در پارک‌ها فعالیت می‌کنند.

تحصیل ۹ هزار دانشجو در مقطع ارشد و دکتری دانشگاه تربیت مدرس

احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در مراسم تجلیل از نفرات برتر بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تربیت مدرس صرفا تحصیلات تکمیلی است و در کارشناسی ارشد و دکتری ۹ هزار دانشجو را هدایت می‌کند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر این دانشگاه در انتشارات بین المللی نیز رده دوم را در کشور دارد.

احمدی افزود: ما افتخار می‌کنیم در سال‌های متوالی میزبان بسیاری از دانشجویان المپیادی هستیم به ویژه در رشته علوم زیستی که تاکنون افتخارات زیادی در جهان آفریده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار