سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در اصفهان:

حوزه‌های علمیه در الگوی پیشرفت اسلامی باید دین را اقامه کنند

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت:حوزه‌های علمیه در الگوی پیشرفت اسلامی باید دین را اقامه کنند و دانشگاه‌ها هم شرایط اقامه دین را برای حوزه فراهم کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام علی کشوری شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: کشور ایران در حوزه‌ای نظیر حوزه سیاسی به دلیل معجزه ولایت فقیه و پیاده‌سازی مفهوم صبر در ادبیات سیاسی جهان، به پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی رسیده و اگر مدیریت مقام معظم رهبری نبود، تنش‌های زیادی کشور را فرا می‌گرفت.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در ادامه افزود: در حوزه امنیت ملی نیز با تدابیر مقام معظم رهبری و به کارگیری مفاهیم فلسفی و اعتقادی توانسته‌ایم مفهوم انقلاب اسلامی را در سراسر جهان گسترش دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود همه این موفقیت‌ها نباید از پرداختن به چالش‌ها و آغاز گفت‌وگویی صریح بر سر آن غافل شد و اگر دلمان برای کشور می‌سوزد باید بحث بر سر مشکلات کشور را تداوم بخشیم.

کشوری خاطرنشان کرد: مسأله‌ای که در الگوی اسلامی پیشرفت دنبال بر آن تمرکز شده، مفهوم «مدرسه اقامه» است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ادامه داد: اقامه به این معناست که همه باید پای کار اقامه دین باشند و باید تأکید کرد که اقامه فارغ از تبلیغ است و به این معناست که با انجام آن، اهداف دین محقق شود.

وی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه در الگوی پیشرفت اسلامی باید دین را اقامه کنند و دانشگاه‌ها هم شرایط اقامه دین را برای حوزه فراهم کند.

کشوری اقامه دین را راهی برای بهبود روابط انسانی و بهینه کردن آن دانست و گفت: اگر روابط انسانی بهبود نیابد و بهینه نشود، اصطکاک بین انسان‌ها حداکثر شده و حیات جامعه به خطر می‌افتد؛ در چنین فضایی است که باید اقامه دین را برای بهینه کردن روابط انسانی و جامعه‌سازی، به کار گرفت.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در پایان گفت: در الگوی پیشرفت اسلامی، 12 دسته بحثی در خصوص راهکارهای اقامه دین آماده شده و محوریت آن نیز گسترش مدرسه اقامه است.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.