سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاغوت به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه بود

امام‌جمعه اصفهان در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اگر نیاز به برداشتن قدمی در این راه باشد، این قدم باید از سوی دانشگاه برداشته شود چون نیاز زیادی به آشنایی با معنویات در دانشگاه احساس می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام‌جمعه اصفهان شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، مسئله‌ای است که پیش‌تر نیز درخواست آن مطرح شده و حوزه نیز حاضر به انجام آن است.

امام‌جمعه اصفهان در ادامه افزود: احتیاج حوزه و روحانیون به دانشگاه، احتیاج به شخص آن‌ها نیست بلکه احتیاج به محصولات دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کاری که دانشمندان برای زندگی بشر کردند، رخ نمی‌داد، بشر قادر به ادامه حیات بر این کره خاکی نبود و نعمت خدا به انسان این است که به او عقل داده تا با تصرف در طبیعت و تعقل در آن، از نعمات خدا بهره‌مند شود.

طباطبایی‌نژاد همچنین تصریح کرد: برخی امراض وجود دارند که دردی ندارند و در متون دینی اصطلاحاً به آن‌ها عذاب نرم می‌گویند؛ عذاب نرم یعنی خداوند، انسان را به عذابی دچار می‌کند که درد آن را حس نمی‌کند، اما مضرات آن بسیار است؛ مثلاً بر قلب او مهر می‌زند تا حقیقت را درک نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: بیماری برخی افراد در دانشگاه‌ها نیز از همین جنس است و حوزه می‌خواهد به دانشگاه نزدیک شود تا این امراض را درمان کند، اما وقتی درکی از حقیقت نباشد، این احساس نیاز نیز پیدا نمی‌شود و همکاری برای وحدت صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند که وحدت، یعنی بین حوزه و دانشگاه کینه‌ای نباشد و دلیل آن نیز این است که طاغوتیان در طول تاریخ همیشه تلاش کرده‌اند بین این دو نهاد جدایی افکنند.

طباطبایی‌نژاد در پایان اعلام داشت: اگر نیاز به برداشتن قدمی در این راه باشد، این قدم باید از سوی دانشگاه برداشته شود چون نیاز زیادی به آشنایی با معنویات در دانشگاه احساس می‌شود.

 

انتهای پیام/م

مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.