سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش نخستین برف پاییزی/بوکان سفیدپوش شد

بارش نخستین برف پاییزی که از امروز در بوکان آغاز شده است، این شهرستان را سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،بارش نخستین برف پاییزی که از امروز در بوکان آغاز شده است، این شهرستان را سفیدپوش کرد.

اسماعیل کامیاب نسب رئیس اداره هواشناسی بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: یک سامانه بارشی که از شب گذشته با وزش باد و کاهش نسبی دما استان آذربایجان غربی را فرا گرفته، این شهرستان را نیز از صبح امروز به صورت بارش برف تحت تاثیر خود قرار داده است و پیش بینی می‌شود تا فردا ظهر ادامه بیایبد.

وی افزود: بدلیل اینکه این بارش ها، با باران همراه بوده است، ارتفاع بارندگی‌ها در نقاط شهری به طور دقیق قابل اندازه گیری نیست، ولی پیش بینی می‌شود، تا آخر وقت امشب، ارتفاع بارش برف در این شهرستان به ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر برسد.

کامیاب نسب با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اواخر هفته فعال خواهد بود، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود دمای هوا در روز‌های پایانی هفته ۱۰ درجه کاهش یابد، که یخ زدگی و سرمای شدید را به دنبال خواهد داشت.

سال آبی گذشته (۱۳۹۷- ۱۳۹۶) در مجموع ۴۵۲ میلیمتر بارندگی در شهرستان بوکان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با میانگین بلند مدت سالانه ۲٨ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه گیری بارش‌ها می‌کند و علاوه بر آن شش ایستگاه باران سنجی در روستا‌های یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره، سیمینه و زلفیله وجو دارد.
 
انتهای پیام/
 

بارش برف در بوکان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.