وی با بیان اینکه در راستای شفاف سازی خواستههای رانندگان کارگروهی تشکیل شده و در آن کارگروه تمام مشکلات رانندگان را بررسی و برطرف کردهایم، افزود: در گذشته روابط بین رانندگان و شرکتهای حمل و نقل مناسب بود و رانندگان از حق اخذ کمیسیون اضافه گلهمند بودند، اما با اقدامات انجام شده بخش مهمی از مشکلات آنها را رفع کردیم.
حسننیا اظهار کرد: از طریق سامانه ۱۴۱، ۲۲ هزار شکایت به سازمان راهداری ارسال شده که نتیجه آن پلمپ و بسته شدن بیش از هزار شرکت حمل و نقلی غیرمجاز بوده است و این نشان دهنده برخورد جدی سازمان راهداری با شرکتهای حمل و نقلی غیرمجاز و حمایت از رانندگان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۸۹ درصد شکایتها رسیدگی شده و مابقی آنها در دست بررسی است، افزود: سازمان راهداری به صورت سرزده از تمام پایانههای حمل بار بازرسی میکند و این به آن معنا است که ما رانندگان کامیون را فراموش نکردهایم.
وی اظهار کرد: بیش از ۴۸میلیارد ریال از معوقات بیمه رانندگان پرداخت شده و ۷۵۰هزار راننده تحت بیمه تکمیلی قرار دارند.
حسننیا به وضعیت لاستیک کامیون داران اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک کامیون توزیع شده و با رایزنیهای صورت گرفته با وزارت صمت سعی خواهیم کرد مشکل کمبود لاستیک را برطرف کنیم.
وی درباره شکایت رانندگان از پلمپ صوری شرکتهای حمل و نقل گفت: برای آنکه جریمههای شرکتهای حمل و نقل کافی باشد از دستگاههای نظارتی اختیاراتی را اخذ کردهایم که برای برخورد جدی با شرکتهای غیرمجاز آزادی عمل داشته باشیم.
حسننیا با بیان اینکه ما در یک فرآیند عادی نمیتوانستیم هیچکدام از کارها را انجام دهیم، افزود: با اختیار دستگاههای اجرایی توانستیم پلمپ تمام شرکتهای متخلف را به صورت کامل انجام دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت و ساخت مجتمعهای خدماتی رفاهی گفت: ۷۰۰ مجمع خدمات رفاهی در حال ساخت وجود دارد و انتظار داریم با ارائه وامهای کم بهره در راستای توسعه شبکههای رفاهی سرمایه گذاران بیشتری را جذب کنیم.
وی با تأکید بر اینکه توزیع لاستیک اندک بوده است، گفت: نیاز ماهانه شبکه جادهای ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک است اما در ماههای گذشته کاستیهایی در این بخش وجود داشت و با وزارت صمت در حال رایزنی برای حل آنها هستیم.
حسننیا تأکید کرد: ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک تا پایان سال بین کامیون داران توزیع میشود؛ هم اکنون ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون سالانه در حوزه ترانزیت از ایران به کشورهای دیگر سفر میکنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: برای اصلاح ترانزیت اقدامات بسیار گستردهای صورت گرفته، اما همچنان از برنامه پنجم توسعه در زمینه نوسازی ناوگان عقب هستیم.
وی با اشاره به هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی بیمه تکمیلی رانندگان در طول سال، اظهار کرد: تاکنون ۴۸ میلیارد تومان از بیمه تکمیلی رانندگان پرداخت شده است.
حسننیا با اشاره به بحث فرمول تن-کیلومتر و نکات ضعف و قوت آن گفت: ماتریس تعیین قیمت با ۴ میلیون عدد محاسبه شده است. اما اگر بگوییم که این فرمول هیچ مشکلی وجود ندارد، این گفته صحت ندارد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه این نسخه مهم هزینه نگهداری وسیله نقلیه در طول سال و اقتصادی بودن آن است، تصریح کرد: مسافت ها، ضرایب تعدیل مسافت در این فرمول درج شده و حدود ۳ میلیون مسیر- شناسایی و ابلاغ شده است.
وی در ادامه گفت: قیمتها بر مبنای تن - کیلومتر محاسبه میشود و به طور کامل بحث پشت بارنامه، پوشش داده میشود از این رو دیگر دچار مشکلات مربوط به این مسئله نخواهیم شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به تمهیدات بحث راهداری و نگهداری راهها در فصل سرما، اظهار کرد: در خصوص راهداری زمستانی کشور، برای ارایه خدمات مطلوب به سه بخش تقسیم شده است و بر اساس میزان نیاز استانهای پربارش امسال نزدیک به ۷۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در اختیار استانهای تهران، البرز و مازندران قرار گرفته است که در مجموع با در اختیار داشتن حدود ۹ هزار دستگاه به انواع ماشین آلات به مردم در طول فصل سرما خدمات راهداری ارایه میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نوسازی ۲۵۰۰ دستگاه ناوگان جادهای در سال گذشته، گفت: به دنبال استمرار نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای هستیم.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات حمل و نقل جادهای این است که برخی از شرکتها در زمان تصویب اساسنامه مالکیت ۴۰ دستگاه خودرو را اعلام کرده اند که بنا به پیگیریهای انجام شده در مهرماه ۹۵ شرکت که تعداد ناوگان ملکی آنها با اساسنامه شرکت مطابقت نداشته تعطیل شده است، از این رو اعلام میکنیم که سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بر سر منافع مردم با کسی تعارف نخواهد داشت و شرکتها تا پایان ماه جاری فرصت دارند خود را با اساسنامه وفق دهند.
انتهای پیام/