سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد؛

لزوم توجه جدی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به بحث پژوهش

شریعتمداری گفت: یکی از آسیب‌های جدی کشور در حوزه‌های دانشگاهی و اجرایی، تطابق نداشتن نیاز‌ها و پژوهش‌ها با یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت که امروز (دوشنبه 26 آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که در مراکز آموزشی، انسان پرسشگر بار می‌آوریم یا خیر؟

وی با بیان اینکه در این زمینه باید بازنگری جدی داشته باشیم، افزود: این مسئله با توجه به سابقه پژوهشی و نوع رفتار ایرانیان و اعتقاد عمیق به دین مبین اسلام باید صورت گیرد.

شریعتمداری گفت: اگرچه این مسائل در پژوهش‌های دانشکده مهندسی و صنعتی صورت نمی‌گیرد، اما دامنه‌ توجه به مسائل انسانی به این مراکز می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید انسان پرسشگر که اهل تحقیق و توسعه است را تربیت کنیم، ادامه داد: تقویت روحیه جمعی در انسان‌ها بسیار مهم است که باید آن را از کودکان شروع کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: زمانی که گفتگو شکل گیرد، ناخودآگاه تقسیم کار نیز صورت می‌گیرد و درد جمعی از خلق جمعی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه دولتی که پژوهش محور نیست، از مراکز پژوهشی مسئله محور برخوردار نیست، افزود: یکی از آسیب‌های جدی کشور در حوزه‌های دانشگاهی و اجرایی، تطابق نداشتن نیاز‌ها و پژوهش‌ها با یکدیگر است.

شریعتمداری ادامه داد:حاصل کار جمعی است و ضرورت ندارد، همدیگر را متهم کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید هدف ما خارج کردن پراید و جایگزین کردن خودرو دیگری بود، گفت: این اقدام با ۱۵۰۰ دلار ارز بری داشت  و همچنین در خودروسازی پژو، ۲۸۰۰ دلار ارز بری وجود دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه سال‌های سال است کمتر از ۱۵ درصد اراضی قابل کشت داریم و آب مسئله مهم کشور است، ادامه داد: تکنولوژی روز دنیا در خصوص محیط زیست و بهبود شرایط برای آبزیان بسیار مهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: پژوهش در حوزه اجتماعی و اینکه آیا سرمایه دار خارجی می‌خواهیم یا خیر مهم است و برای خصوصی سازی صنعت خودروسازی نیز به پژوهش نیازمند هستیم و همچنین برای مواجهه با مشکلات امنیتی نیز باید پژوهش کنیم.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علم و صنعت بنیان های مهندسی و کاربردی شکل گرفته است، بیان کرد: این دانشگاه یکی از مهم ترین جایگاه‌ها را در کشور دارا است و امیدواریم مهندس با مهارت تربیت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دانشگاه علم و صنعت را وسط قرار دادیم تا مهارت افزایی انقلابی شکل گیرد.

شریعتمداری با بیان اینکه حتماً باید به دنبال استادان جوان و متخصص در حوزه اجرایی باشیم، عنوان کرد: با توجه به گستردگی حوزه اجرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور نیروی جوان را نیز باید فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در تبدیل بنگاه‌های اقتصادی سنتی به دانش بنیان باید از افراد با تجربه استفاده کنیم، ادامه داد: برای استفاده عالمانه از قدرت بی حد و حصر برای نظام اجرایی کشور باید از یک ساختار متناسب بهره برد و تلاش ما این است که به جای استفاده از روش سنتی، روش شفافی را حاکم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در راه پیشگیری از فساد باید قدم‌های مناسبی را برداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.