مدیرعامل جدید شستا گفت: شفافیت افزایش بازدهی شرکت‌ها را به دنبال خواهد داشت و بورسی کردن مجموعه شستا از اقدامات مفید در زمینه شفافیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضوانی‌فر مدیرعامل جدید شستا در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که امروز (شنبه 24 آذرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شستا را از گذشتگان به ارث نبرده‌ایم، بلکه از آیندگان به عاریه گرفته‌ایم و باید طوری سرمایه‌گذاری کنیم که حداکثر بازده و اثرگذاری را داشته باشیم.

وی افزود: بازنگری در سیاست‌های کلان، ورود و خروج مدیران به شرکت‌های مجموعه شستا باید بررسی شود.

مدیرعامل جدید شستا با بیان اینکه برای کنترل هزینه‌ها و افزایش راندمان شرکت‌ها برنامه داریم، گفت: شفافیت افزایش بازدهی شرکت‌ها را به دنبال خواهد داشت و بورسی کردن مجموعه شستا از اقدامات مفید در زمینه شفافیت است.

وی افزود: در ادامه سیاست‌ها حتما در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها تمرکزمان بر نیرو‌های داخلی خواهد بود.

رضوانی‌فر بیان کرد: حتما به اندازه کافی در مجموعه شستا نیرو داریم و بالغ بر ۸۰ درصد انتصابات از درون مجموعه بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که مجموعه شستا گاهی خیلی به حاشیه می‌رود و برخی از افراد از این مجموعه سهم خواهی می‌کنند، گفت: حتما که اینطور نیست. مجموعه‌ای از هولدینگ‌ها در حوزه‌های مختلف در شستا متمرکز است و گستردگی در تمامی کشور وجود دارد و مواقعی این گمان ایجاد می‌شود که پیگیری‌های افراد در شستا به معنای سهم خواهی است، اما اینطور نیست. من بعد مطالعات پروژه‌ها را نیز به گونه‌ای اطلاع رسانی می‌کنم که سودآوری آن‌ها هم قطعی باشد.

وی در خصوص پتروشیمی جم گفت: بخشی از سهام پتروشیمی جم در اختیار شستا است و قرار است که وارد بورس شود.

مدیرعامل جدید شستا گفت: تفاهم نامه برنامه راهبردی کلان و استراتژیک امضا شده و در خصوص نحوه نقل و انتقال دارایی‌ها و نحوه قیمت‌گذاری‌های شرکت‌ها مواردی هست که در حال انجام است. در مورد پتروشیمی جم هم با هماهنگی صندوق بازنشستگی تدبیر خواهد شد که حتما این برنامه به سرانجام رسد.

رضوانی‌فر تصریح کرد: یکی دو شرکت در لیست تحریم‌ها بودند، اما تدابیر لازم اندیشیده شد تا مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار