سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهيلات اشتغال عشايری بايد در اختيار توليد كنندگان واقعی قرار گيرد

 معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت:۱۴ هزار خانوار عشایری با داشتن یک میلیون و پانصد هزار راس گوسفند، در استان مشغول فعالیت دامپروری هستند که در مجموع ۵۰ درصد دام سبک استان را در اختیار دارند.  

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هدایت حاتمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در نشست بررسی تسهیلات اشتغال عشایری استان اظهار داشت:کرمانشاه دارای مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه دامپروری و به ویژه دام سبک است.
 
وی گفت: ۱۴ هزار خانوار عشایری با داشتن یک میلیون و پانصد هزار راس گوسفند، در استان مشغول فعالیت دامپروری هستند که در مجموع ۵۰ درصد دام سبک استان را در اختیار دارند.  
 
حاتمی افزود:وجود چنین پتانسیلی یک سرمایه‌ی بزرگ برای توسعه استان محسوب می‌شود و ضرورت دارد توجه بیشتری  به این قشر تولید کننده داشته باشیم.  
 
وی بیان کرد:دولت در راستای حمایت از توسعه دامپروری، تسهیلات اشتغال زایی با بهره مناسب برای عشایر در نظر گرفته است.
 
وی افزود:در روند اعطای تسهیلات نباید کیفیت را فدای سرعت کنیم و باید دارای کمترین انحراف ممکن باشد. تسهیلات به کسانی داده شود که عشایر واقعی و تولید کننده هستند.  
 
حاتمی گفت:پرونده‌های درخواستی در صورت نیاز، دوباره پالایش شوند و جهت تایید به کمیته‌های فنی شهرستان‌ها عودت داده شوند.  
 
وی بیان کرد: خانوار‌های فعال و تولیدکننده عشایری و تعداد دام‌های آن‌ها باید به شکل منظم و مداوم پایش شده و شناسنامه دار شوند تا بتوانیم بر مبنای این اطلاعات درست برای توسعه این بخش برنامه ریزی کنیم.   
 
 معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت:گسترش واحد‌های پرورش گوسفند‌های با نژاد مناسب می‌تواند به توسعه دامپروری استان کمک کند.

انتهای پیام/ز

 

مجموع ۵۰ درصد دام سبک استان کرمانشاه در اختیار عشایر است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.