مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه بارندگی‌ها شرایط را برای کوچ‌روها در ییلاق سخت کرده گفت: عشایر به کوچ زودهنگام نیاز دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن احمدی مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز کوچ عشایر در استان آغاز نشده است، گفت : طبق تقویم زمان‌بندی کوچ از سوی سازمان جنگلها و مراتع، عشایر باید از ۳۰ آبان کوچ کنند.

وی گفت : به دلیل بارندگی‌های زودهنگام طی نشستی با دامپزشکی و جهادکشاورزی تقاضای صدور مجوز کوچ از ۱۵ آبان را داشتیم که تاکنون موافقت نشده است.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی هوا عشایر تحمل ماندن در مناطق ییلاقی را ندارند و باید کوچ کنند، گفت: عشایر استان در حال حاضر برای دریافت برگه خروج، آذوقه و علوفه برای کوچ به مناطق قشلاقی مراجعه می کنند اما هنوز مجوز انتقال دام صادر نشده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۳ میلیون راس دام استان، ۱.۵ میلیون راس دام سهم عشایر استان است که ۳۵ درصد گوشت مورد نیاز استان را تامین می کنند.

احمدی از پرداخت تسهیلات به عشایر خبر داد و افزود: تمام عشایر واقعی کوچ‌رو از محل صندوق اشتغال‌زایی روستایی عشایری تسهیلات دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه کارمزد این تسهیلات در نوار مرزی چهار درصد و در مابقی نقاط ۶ درصد است، خاطر نشان کرد: مدت بازپرداخت این تسهیلات نیز پنج ساله است.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه شرط دریافت این تسهیلات کوچ‌رو بودن عشایر است، بیان کرد: سقف این تسهیلات تا ۲۵۰ میلیون ریال است و پرداخت بیشتر از این میزان نیز با مصوبه کارگروه اشتغال امکان‌پذیر است.

وی خواستار مشارکت عشایر مناطق اورامانات شد و افزود: عشایر اورامانات برای دریافت تسهیلات می توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند .

 

 

انتهای پیام/د

از مجموع ۳ میلیون راس دام استان، ۱.۵ میلیون راس دام سهم عشایر استان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.