سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سرشماری پستانداران شاخص در پلدختر

طرح سرشماری از پستانداران شاخص در زیستگاه‌های جانوری شهرستان پلدختر روز شنبه آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی الشتری نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر اظهار داشت:این طرح به منظور شناخت وضعیت جمعیت حیات وحش به ویژه گونه‌های شاخص که زیستگاه‌های خاصی در این شهرستان دارند، اجرا می‌شود.

وی افزود: زیستگاه‌های حیات وحش در پلدختر دارای وضعیت توپوگرافی صعب العبور و صخره‌ای هستند و با توجه به ارزش اکولوژیکی گونه‌هایی که در این زیستگاه‌ها زندگی می‌کنند لازم است برای حفظ و جلوگیری از به خطر افتادن آن‌ها شناسایی شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: در این طرح جلوگیری از به خطر افتادن بانک ژن منطقه، شناسایی مناطق دارای پتانسیل برای تحت مدیریت درآوردن و افزایش سطح حفاظتی، بررسی عوامل تهدید‌ها و ارزش‌ها و فرصت‌های مناطق و زیستگاه‌های مهم در راستای احیا و افزایش گونه‌های شاخص حیات وحش و نیز برآورد جمعیتی آن‌ها مدنظر می‌باشد.

وی افزود: همچنین در اجرای این طرح سایر ارزش‌های زیستی که این مناطق دارند بررسی کارشناسی شده و شناسایی می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: این شهرستان با توجه به توپوگرافی خاص و تنوع آب و هوایی دارای تنوع حیات وحش مطلوبی بوده که در گذشته به دلیل برخی عوامل انسانی و طبیعی جمعیت حیات وحش کاهش یافته است.

الشتری نژاد خاطرنشان کرد: اکنون می‌توان با گشت و کنترل و پایش و رصد شبانه روزی و همکاری همه ذینفعان، به ویژه اهالی بومی به افزایش جمعیتی گونه‌های شاخص امیدوار بود.

شهرستان پلدختر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.

انتهای پیام/م

سرشماری پستانداران شاخص در پلدختر آغاز شد

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.