رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان خرم آباد گفت: یک باند زنده گیری و قاچاق پرنده کمیاب سهره در این شهرستان منهدم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کامران فرمان پور افزود : این باند قاچاق سه نفره سهره در منطقه امامزاده سید علی منطقه تایی دستگیر و منهدم شده است.
وی بیان کرد:نیروهای یگان اجرایی شهرستات خرم آباد ضمن شرکت در سرشماری وحوش سال نود و پنج اقدام به گشت زنی در منطقه شکار ممنوع هشتادپهلو کردند.
وی ادامه داد :ماموران یگان اجرایی با رد زنی و گمانه زنی تعداد وحوش منطقه اقدام به دوربین کشی در نقاط حساس منطقه نیز کردند.
فرمان پور اظهار کرد:در ادامه ماموریت ضمن گشت و کنترل در منطقه امامزاده سید علی به سه متخلف زنده گیری پرندگان سهره طلایی از استان خوزستان برخورد کردند.
وی بیان کرد:در این راستا ادوات صید متخلفان کشف و ضبط و اقدام به رهاسازی بیش از پنج قطعه سهره طلایی شد.
به گفته فرمان پور متخلفین پس از تشکیل پرونده برای اخذ جریمه و مجازات تحویل مقامات قضایی می شوند.
وی افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از20 متخلف زنده گیری سهره در این شهرستان دستگیر شده است.
سهره پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچک تر از گنجشک خانگی با دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتاً باریک ،دمگاه سفید رنگ ، صورت قرمز رنگ ، پس سر سیاه رنگ ، گونه های سفید ،گرده قهوه ای یا خاکستری ، بال های سیاه رنگ با نوار زرد کاملاً مشخص در بال ها ، سینه ای به رنگ نخودی و پا های تیره رنگ هستند.
این پرنده در باغ ها,پارک ها,کشتزارها,بوته زارها و دره های پوشیده از درخت تا ارتفاع 2200 متری به سر برده و زمستانها در کشتزارها و مزارع باز,علفزارها و اراضی مخروبه دیده می شود و در درختان آشیانه می سازد.
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.