سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان در جذب سهمیه لاستیک جز ۴ استان برتر کشور

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان در جذب سهمیه لاستیک جزء چهار استان برتر کشور و نخستین استانی است که بیش از ۸۰ درصد جذب لاستیک را داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا خواجویی با اشاره به اینکه در حال حاضر لاستیک مورد نیاز در استان و کشور وجود دارد گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۸ هزارو ۱۸۰ حلقه لاستیک سبک و ۱۲ هزار و ۳۳۰ حلقه سنگین در استان کرمان جذب شده است.

وی افزود: استان کرمان براساس ناوگان حمل و نقل باری رتبه دهم کشور را دارد و خودرو‌های حمل بار استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است.

خواجویی اظهار داشت: برای حمل و نقل برون شهری ۷ هزار و ۲۳۰ حلقه لاستیک از طریق اداره کل راهداری در حال توزیع است و مابقی مربوط به حمل و نقل درون شهری است.

وی گفت: در تمام کالا‌ها هیچ کمبودی نداریم و در مناسبت‌ها که تقاضا افزایش پیدا می‌کند نیز با برگزاری نمایشگاه ها، کالا‌ها توزیع و قیمت‌ها را در سطح بازار کنترل می‌کنیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تقاضای کاذب در بازار ایجاد شده و برخی فکر می‌کنند لاستیک نیست و آن را می‌گیرند و در منازل نگهداری می‌کنند افزود: سالانه ۵ میلیون حلقه لاستیک باری در کشور نیاز داریم که یک میلیون در لاستیک بارز تولید و مابقی توسط دولت با ارز دولتی تامین می‌شود.

خواجویی درباره کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تصریح کرد: در حال حاضر در مرکز استان بیش از ۸ هزار تن موجودی برنج داریم و در گوشت نیز، گوشت گرم و منجمد از استرالیا و کشور‌های دیگر وارد می‌شود و در هفته بیش از ۸ تن در استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح

کرمان کمبودی درلاستیک موردنیاز ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.