سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز:

ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضعیف است

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه استاندارد نیست بلکه ارتباط به صورت ساختار سنتی و دوستانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، افشاری فر قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز در مراسم افتتاح دفاتر نمایندگی صنایع و سازمان های بزرگ ملی و استانی گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه بنا به دلایل مختلف ضعیف است و ارتباطی هم که وجود دارد ارتباط استاندارد نیست بلکه ارتباط به صورت ساختار سنتی و دوستانه است.

 وی اظهار کرد: در دنیای پر تحول امروز دانش و نوآوری دو رکن اساسی در توسعه عرصه های اقتصادی و صنعتی است .

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: اقتصاد هیچ جامعه ای شکوفا نمی شود مگر توجه جدی به بحث نوآوری و همچنین حضور پررنگ صنایع در بازارهای رقابتی جهانی بدون نوآوری امکان پذیر نیست و بنابراین امروزه یک انتظار عمومی از دانشگاه های دنیا این است که در زمینه نوآوری و فناوری و نیروهایی که بتوانند فناوری را راهبری کنند، اقدام کنند.

افشاری فر افزود: این امر باعث شده در بسیاری از کشورها رویکرد جدی به سمت دانشگاه های کارآفرین باشد.

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد: کارکرد دانشگاه کارآفرین ایجاد تعادل بین امر دانش برای دانش با دانش برای کاربرد در جامعه ، است و در چنین دانشگاهی علاوه بر اینکه دانشگاهیان توجه به آموزش دارند به ارتقای قابلیت های دانش آموختگان دارندو تولید فناوری های جدید و از همه مهم تر رفع نیازهای جامعه بر خود می دانند.

افشاری فر بیان کرد: یکی از مشکلات دانشگاه ها وابستگی به منابع دولتی است که بسیار شکننده است و این امر باعث ایجاد اشکال در برنامه های تحولی دانشگاه ها می شود بنابراین دانشگاه نیاز به همکاری با صنعت و از طرفی بخش صنعت هم برای حضور پایدار با عرصه های جهانی احتیاج به ارتباط با دانشگاه دارد.

انتهای پیام/گ

ارتباط بین دانشگاه و صنعت استاندارد نیست

برچسب ها: اخبار علمی ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.