سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۱۹ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

۱۹ میلیون و ۲۸۸ هزار تن کالا در هشت ماه امسال از گمرکات استان بوشهر صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: در هشت ماه امسال، بیش از ۱۹ میلیون و ۲۸۸ هزار تن کالا (با احتساب میعانات گازی) به ارزش حدود ۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شد.

سید حسین حسینی محمدی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میعانات گازی بیش از ۲۹ درصد کالا‌های صادراتی را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: صادرات غیر نفتی بدون برشمردن میعانات گازی حدود ۱۳ میلیون و ۶۴۰ هزار تن به ارزش حدود ۶ میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار بوده که ارزش این کالا‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر بیان کرد: بیشتر کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، جکت و متعلقات آن، کود‌های معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، میگوی پرورشی، بادمجان، کدو وگوجه فرنگی است که به کشور‌های مختلف مانند چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، تایلند، کویت و مالزی صادر شده است.

حسینی محمدی عنوان کرد: همچنین در هشت ماه امسال حدود ۴۲۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۶۱ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۴۶ درصد و ارزش ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی، لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، خودرو، اجزا و قطعات خودروی سواری، تجهیزات کارخانه، برنج و چای سیاه را از مهمترین کالا‌های وارداتی در این مدت برشمرد که از کشور‌های چین، روسیه، فیلیپین، نیوزلند، امارات متحده عربی، هلند، اکوادور، کره جنوبی، سوئد و ژاپن وارد شده‌اند.

انتهای پیام/ک

افزایش سه درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.