سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد واردات از استان آذربایجان غربی صورت می‌گیرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این استان پنج پایانه مرزی وجود دارد گفت :۷۰ درصد واردات کشور از آذربایجان غربی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۹۰ درصد مبادلات و مسافر از طریق جاده انجام می‌گیرد و این مساله باعث شده تا اهمیت جاده‌ها بیش از پیش خودنمایی کند.

وی افرود: بیش از ۷۰ درصد از واردات و ۲۰ درصد صادرات زمینی کشور از ۵ مرز آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.

شکری دامه داد: ۱۸ هزار راه همسنگ در استان داریم که از این میزان ۱۲۰۰۰ کیلومتر راه اصلی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده آذربایجان غربی با اشاره به آسفالت راه های روستایی گفت:به لحاظ فیزیکی ۵۰ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت نشده‌اند، اما با این حال ۸۰ درصد جمعیت روستایی از راه روستایی برخوردارند چراکه اکثر راه‌های روستا‌های پرجمعیت آسفالته شده‌اند.

وی ادامه داد:در سال ۹۶ با صرف اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان ۱۱۰ کیلومتر از جاده‌های استان، روکش آسفالت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده آذربایجان غربی افزود:سهم استان از کل ناوگان باری کشور ۴.۶ درصد است که در استان تاکنون ۱۰ هزار حلقه بین رانندگان توزیع شده است. این لاستیک‌ها با نرخ دولتی تحویل رانندگان می‌شود.

وی با بیان این که ۵ پایانه از ۲۳ پایانه در سطح کشور در آذربایجان غربی قرار دارد تصریح کرد: ۲۲.۷ درصد پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد که ۱۰ درصد از ترانزیت حمل و نقل بار از مرز بازرگان صورت می‌گیرد.

شکری اظهار داشت: مدیریت راه‌های آذربایجان غربی با ۴۰ دوربین در نقاط حساس جای گرفته است که ۱۲ ارگان دیگر از محتوای این دوربین‌ها استفاده می‌کنند و تعداد ۸۲ تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.

وی گفت: بیش از ۱۷ هزار کامیون دارای کارت هوشمند در بخش باری استان، ۶۵۰ اتوبوس، یک هزار مینی‌بوس و ۳۶ هزار نفر راننده در حال خدمات رسانی به عموم هستند.

انتهای پیام/ی

 

۸۰ درصد جمعیت روستایی از آسفالت استفاده می‌کنند

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.