سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی واحد استروک در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: واحد استروک در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری افزود: با راه‌اندازی واحد استروک و کد ۷۲۴ (سما) در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درصد قابل‌توجهی از بیماران پس از تزریق داروی ضد لخته خون باحال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه تصریح کرد: داروی درمانی جدید موجب بهبود ناتوانی جسمی و جلوگیری از هدر رفت هزینه‌های زیاد جهت رفع عوارض ناشی از سکته حاد مغزی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: طرح ۷۲۴ یعنی ۷ روز هفته ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به بیماران سکته مغزی باشیم.

دکتر کشمیری ادامه داد: خوشبختانه داروی مذکور با توجه به قیمت بالای آن از پوشش بیمه‌ای برخوردار است و میزان ذخیره این دارو در کشور قابل‌توجه بوده که به‌اندازه کافی در دسترس بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

وی توصیه کرد: در صورت مشاهده علائم سکته مغزی، برای دریافت این نوع دارو حدود چهار ساعت طلائی فرصت هست که باید سریعاً فرد از طریق تماس با ۱۱۵ به بیمارستان ارجاع داده شود تا هم‌زمان طلائی از بین نرود و هم هم‌زمان کد سما در بیمارستان فعال‌شده و زمینه‌های اولیه حضور فرد از اورژانس تا رادیولوژی و سپس انتقال فرد جهت تزریق دارو با حضور متخصص نورولوژیست توسط سوپروایزر هماهنگ شود.

انتهای پیام/ م

واحد استروک در بیمارستان‌ها راه اندازی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.