سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند آمایش سرزمین 26 استان کشور تدوین شد

معاون امور برنامه ریزی و نظارت آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه از تدوین سند آمایش سرزمین 26 استان کشور خبر داد و گفت: سند 5 استان دیگر تا پایان دی ماه امسال تکمیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن وکیلی معاون امور برنامه ریزی و نظارت آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: سند آمایش سرزمین دارای سه برش ملی، منطقه ای و استانی در مرحله مطالعات و تدوین طرح است که پس از تکمیل در سطح منطقه ای و ملی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و 89 جلد مطالعات سند آمایش سرزمین در کشور تهیه شده که به 2 دسته اسناد راهبردی و اسناد اجرایی تقسیم بندی می شود.

وکیلی با اشاره به اهمیت سند آمایش سرزمین در توسعه تصریح کرد: این سند پایه ای برای برنامه ها و طرح های مطالعاتی استان ها و در سطح کلان ملی قرار می گیرد.

معاون امور برنامه ریزی و نظارت آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: به دنبال ایجاد مدلی هستیم که بر اساس آن بین سندهای آمایش سرزمین و طرح های عمرانی و توسعه ای ارتباط معناداری ایجاد کنیم.

وکیلی اضافه کرد: سند آمایش سرزمین بستر مناسبی را برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فراهم می کند.

 سند آمایش سرزمین بعنوان سند بالادستی، الگوی تهیه و تدوین برنامه های توسعه پنج ساله و سایر برنامه های توسعه ای کشور به شمار می رود.

آمایش سرزمین به معنای بهره برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی در قلمرو جغرافیایی خاص است. در این طرح مزیت های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی، سازماندهی و نظام بخشی می شود. این کار با هدف ایجاد رابطه منطقی بین توزیع جمعیت و انجام فعالیت ها در پهنه سرزمین با توجه به ویژگی های فضایی مناطق است.

انتهای پیام/ب

سند آمایش سرزمین 26 استان کشور تدوین شد

برچسب ها: بودجه ، اخبار علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.