سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۸۰ تن هیزم قاچاق در فارس

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: ۸۰ تن هیزم قاچاق در ۸ ماه امسال کشف شد که با قاچاق چیان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه کشف ۸۰ تن هیزم قاچاق و ۱۲ تن ذغال در ۸ ماه امسال گفت: تدابیر و اقدامات زیادی برای مقابله با قاچاق چوب در استان انجام شده، اما مهم‌ترین اقدام در این زمینه ایجاد اشتغال ثابت و پایدار برای مردم مناطق جنگلی است.

وی به اجرای طرحی به نام حفاظت مشارکتی اشاره و بیان کرد: این طرح برای حفاظت از جنگل‌ها در نظر گرفته شده که با مشارکت بهره‌برداران و دامداران اجرا می‌شود و در قراردادی که با دامداران و بهره‌برداران بسته شد آنان موظف به حفاظت از جنگل در برابر آتش‌سوزی، قاچاق چوب و دیگر موارد هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به بکارگیری فصلی قرق‌بانان افزود: به دلیل کمبود منابع اعتباری در برخی از فصول سال که زمینه قاچاق بیشتر است از قرق‌بانان فصلی برای حفاظت از جنگل استفاده می‌شود.

بوستانی با تاکید بر حفاظت از جنگل تصریح کرد: وجود کارگاه‌های غیرمجاز ذغال در برخی از نقاط استان به ویژه جهرم باعث شده برخی از مردم با انگیزه سود و منفعت طلبی بیشتر اقدام به تخریب جنگل و قاچاق هیزم کنند که با مشارکت جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و استانداری فارس این موضوع در حال پیگیری است.

وی از اجرای طرح جنگل‌های اقتصادی نام برد که امکان بهره‌برداری از برخی گیاهان دارویی و میوه‌های جنگلی را برای مردم فراهم می‌کند و ضمن سوددهی انگیزه تخریب جنگل را نیز کاهش می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه مشارکت مردم روستا‌ها در شهرستان رستم برای حفاظت از جنگل است، افزود: یکی از دلایل این امر وجود درختان کهنسال بلوط است که خوراک دام مردم را تامین می‌کند و مردم نیز خود حفاظت از جنگل‌ها را برعهده دارند.

بوستانی اضافه کرد: باید به دنبال راهکار‌هایی برای کسب سود از طبیعت بود تا به این وسیله مردم به جای تخریب به فکر حفاظت از جنگل باشند و خود با افراد سودجو برخورد کنند.
انتهای پیام/ت

کشف هیزم قاچاق در فارس

برچسب ها: قاچاق ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.