سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سازی ۳۵۰ هزارتن پرتقال در سورتینگ‌ها و انبار‌های مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ذخیره سازی ۳۵۰ هزارتن پرتقال در سورتینگ‌ها و انبار‌های استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  عزیزاله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۵۰ درصد پرتقال‌های استان برداشت شد که ۵۰ درصد آن معادل ۳۵۰ هزارتن در سورتینگ‌ها و انبار‌ها ذخیره‌سازی شد، گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن مرکبات مازندران به خارج کشور صادر شد.

وی افزود: امیدواریم این روند صادرات همچنان ادامه داشته و افزایش یابد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه متنوع‌ترین کشور‌های هدف صادرات مرکبات را امسال شاهد هستیم، گفت: خوشبختانه فضایی که ایجاد شد صادرکنندگان به نحو مطلوب از آن استفاده کردند و بازار خواهان مرکبات مازندران است.

شهیدی‌فر افزود: در نحوه صادرات همچنان دغدغه داریم و صادرکنندگان باید پایداری صادرات داشته باشند و برای مداومت در صادرات باید در کیفیت و کمیت محصول صادراتی توجه بیشتری داشته باشند.

وی بیان اینکه ۵۰۰ تن پرتقال روزانه از مازندران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، هندوستان، روسیه و کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر می‌شود، گفت: در ترانزیت محصول دچار مشکل هستیم و صادرکنندگان محصولات کشاورزی مازندران برای انجام صادرات به خارج کشور کانتینر مناسبی برای بارگیری به کشور مقصد ندارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد نارنگی استان برداشت شد، گفت: از این میزان ۷۰ درصد آن به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود: پیش بینی می‌شود ۷۰۰ هزار تن نارنگی و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن پرتقال از باغ‌های مازندران برداشت شود.

انتهای پیام/آ

۳۵۰ هزارتن در سورتینگ‌ها و انبار‌ها ذخیره‌سازی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.