سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد :

۸۵ درصد اقتصاد تایباد وابسته به حوزه کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد گفت: ۸۵ درصد اقتصاد تایباد وابسته به حوزه کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن است.

محمد میری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد در گفتگوی اختصاصی با   خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   گفت : با توجه به شرایط جوی کنونی و کاهش نزولات آسمانی و تشدید خشکسالی‌ها، اکنون بالغ بر ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصولات کم‌آب‌طلب اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: آب یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی در این شهرستان محسوب می‌شود و با توجه به افت منابع آبی زیرزمینی و خشکسالی‌های اخیر کشت محصولاتی با آبیاری کمتر مثل گیاهان دارویی، زعفران، پسته، انگور، گل محمدی، زیره سبز ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد اظهار داشت : آبیاری به شیوه سنتی، اجرای عملیات کشاورزی با روش‌های قدیمی و کاشت محصولات با نیاز آبی بالا باعث هدر رفت آب شده است.

میری تصریح کرد: در سال‌های اخیر با حمایت ویژه دولت و وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های تشویقی و یارانه برای کشاورزانی که نسبت به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با هدف افزایش بهره‌وری در مصرف آب اقدام کنند، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: صرفه‌جویی ۳۵ درصدی در مصرف آب از طریق کشت محصولات کم‌آب‌طلب و روش‌های آبیاری نوین، انجام شده است و یکی از رسالت‌ها و سیاست‌های مدیریت جهاد کشاورزی تایباد، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، همایش‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی از طرق مختلف است که اقدامات خوب و موثری نیز در این زمینه انجام شده است.

مدیر  جهاد کشاورزی تایباد افزود : این شهرستان ظرفیت توسعه کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی، زیره سبز و... را که با اقلیم منطقه سازگار است، دارد و زمینه فعالیت و اشتغال‌زایی در تولید این محصولات فراهم است.

انتهای پیام //ز. ج


صرفه جویی ۳۵ درصدی در مصرف آب از طریق کشت محصولات کم آب طلب در تایباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.