مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: در سال جاری میانگین تولید زعفران در هر هکتار چهار کیلو و ۲۰۰ گرم می باشد که این رقم نسبت به سال گذشته۲۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش  ۲۶ درصدی تولید زعفران در تربت جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اصغر خوشخو مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: امسال ۱۶ تن و ۴۷۵ کیلو گرم زعفران خشک از مزارع این شهرستان برداشت شد.
 
وی افزود: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان چهار هزار و ۷۴۵ هکتار است که از این مقدار چهار هزار و ۴۲۰ هکتار بارور می‌باشد.

خوشخو اظهار داشت: کشت زعفران در تربت جام به صورت پراکنده است و به ازای هر هکتار سطح زیرکشت ۲۵۰ نفر روز از مرحله کاشت تا برداشت مشغول کار می‌شوند.

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب، با استقبال کشاورزان روبرو شده است و به همین خاطر در سال زراعی جاری تامین کود‌های شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع زعفران و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران انجام شد.

تربت جام با ۴۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی تولید می‌کند.
 
انتهای پیام // س.ج
 
 

 استقبال کشاورزان برای تولید زعفران در تربت جام

 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.