سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت بحرانی ذخیره سد زاینده‌رود

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت بحرانی ذخیره سد زاینده‌رود ،گفت : ذخیره این سد بر اساس آمار دو روز پیش اندکی بیش از 134 میلیون مترمکعب رسیده که 20 میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه پارسال شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در نشست مجمع نمایندگان در فرمانداری برخوار اظهار کرد: برای تأمین آب استان به جای دعوای بی‌ثمر و خسارت‌بار، به تدبیر جمعی نیاز داریم.

وی اولویت نخست را تأمین آب و اجرای سریع طرح‌های انتقال آب حوضه به حوضه بیان و تصریح کرد: دراین باره با پیگیری جمعی باید به دنبال طرح‌های انتقال آب از تونل دوم کوهرنگ و احداث تونل بهشت‌آباد بین استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری باشیم؛ نباید این دعواهای درون استانی ادامه یابد و به جایگاه مهم استان اصفهان در سطح ملی آسیب برساند.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت بحرانی ذخیره سد زاینده‌رود، عنوان کرد: ذخیره این سد بر اساس آمار دو روز پیش اندکی بیش از 134 میلیون مترمکعب رسیده که 20 میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه پارسال شده است، همچنین ورودی آب به سد را روزانه 17 میلیون و خروجی همزمان حدود 11 میلیون مترمکعب است.

رضایی کندی پیشرفت طرح راه‌آهن اصفهان-تهران را به ضرر کشور بیان کرد که در صورتی احداث این طرح به علت اعتراض به نحوه عبور از شهرستان برخوار به بیش از 4 سال بشود، این طرح از فاینانس طرف چینی محروم خواهد شد؛ سود اعتبار این طرح از محل فاینانس 8 درصد است که اگر ساخت طرح راه‌آهن از این مدت بیشتر شود، ممکن است سود بازپرداخت اعتبار ارزی اختصاص یافته افزایش یابد.

استاندار اصفهان در پایان باتشکر از بنیاد برکت برای اجرای 26 طرح آموزشی شهید حججی در این استان، تسریع در اجرای این طرح‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/م

آخرین وضعیت آب پشت سد زاینده‌رود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.