سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپلی مسافر فستیوال وزول

اثر مهدی زمانپور کیاسری با عنوان پاپلی راهی فرانسه می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدی زمانپور کیاسری کارگردان مستند پاپلی با اعلام حضور فیلمش در بخش رقابتی بیست و پنجمین جشنواره وزول فرانسه گفت: فیلم مستند پاپلی تاکنون در چند جشنواره خارجی از جمله داکسا کانادا، کازان روسیه، دوربان آفریقای جنوبی، سان لایت آلمان، تی آر تی ترکیه و میتینگ روسیه انتخاب شده و به نمایش درآمده و این هفتمین حضور جهانی این مستند است.

وی با بیان اینکه عموماً مستند‌هایی در رخداد‌های بین المللی انتخاب می‌شوند که از تکنیک و محتوای خوبی برخوردار باشند، همچنین خلاقیت و نوآوری در آن‌ها به کار رفته باشد، افزود: مستند‌های من عموما شخصیت محور هستند و مخاطبین جشنواره‌های خارجی توانسته‌اند با شخصیت فیلم‌هایم همزادپنداری کنند.

این مستندساز که امسال با مستند آسَک در دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت حضور دارد ادامه داد: در اکرانی که در ترکیه برای فیلم پاپلی داشتم، فردی بعد از دیدن فیلم گفت که تمام هزینه‌های زینب  (قهرمان داستان فیلم) برای تحصیل و اقامت در ترکیه را متقبل می‌شود و یا برای شخصیت مستند قبلی‌ام مشتی اسماعیل که جوایز بین المللی متعددی هم کسب کرد، همین‌گونه بود و بعضی از مخاطبین خارجی بعد از چندین سال از دیدن فیلم هنوز پیگیر احوال مشتی اسماعیل و دخترش هستند.

پاپلی داستان زندگی بغرنج و دشوار یک خانواده شمالی، درعین شکوه و عظمت آن است. پدر هنگامی که زینب (فرزند خانواده) تنها هفت ماه داشت فلج و قطع نخاع شد.

زینب و مادرش اشتراکا از پدر مراقبت و برای امرار معاش کشاورزی و دامداری  می‌کنند.

جشنواره‌ فیلم وزول امسال ۵ لغایت۱۲ فوریه (۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه) برپا می‌شود و جایزه بزرگ آن دوچرخه طلایی است.

انتهای پیام/ م

مستند پاپلی در راه فرانسه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.