سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشترین موقوفات در شهرستان طارم مربوط به عزاداری سیدالشهداست

امام جمعه طارم گفت:بیشترین موقوفات در شهرستان طارم مربوط به عزاداری سیدالشهداست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام صادقی‌پور  امام جمعه طارم گفت: بیشترین موقوفات در شهرستان طارم مربوط به عزاداری سیدالشهداست و این امر نشان از علاقه مندی مردم شهرستان به اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه وجود ۲۲ امامزاده در شهرستان طارم نیز موجب علاقه بیش از پیش مردم به اهل بیت (ع) شده است، تصریح کرد: پس از زلزله آستان امامزادگان تخریب شده بود، ولی بازسازی خوبی در این باره صورت گرفته است.

امام جمعه طارم در ادامه به بحث موقوفات و هزینه کرد درست و صحیح آن تاکید کرد و گفت: باید در سپردن به موقوفات نیز اهتمام کنیم که مبادا در آینده موقوفات به تصرف افرادی درآید که هیچ تولی‌گری در این زمینه ندارند.

صادقی پور همچنین با تاکید بر پرداخت اجاره بها و حق و حقوق موقوفات از سوی اداراتی که مستاجر اوقاف هستند، افزود: حق موقوفات باید از طرف همه اشخاص و ارگان‌های دولتی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه مالکیت یک موقوفه با متولی آن یعنی اوقاف است، افزود: بهتر است که ملاکیت موقوفات را به اوقاف بسپاریم که تا سال‌های سال حفظ و پابرجا باقی بماند.

امام جمعه طارم همچنین درباره قریه اببر قدیم نیز گفت: یک شعیر از ۹۶ شعیر این روستا موقوفه است.

وی با اشاره به اینکه یک امامزاده صحیح النصب در روستای جیش آباد داریم، تصریح کرد: ساکنان این روستا به استان قزوین مهاجرت کرده اند، ولی سلطان سید علی قاضی که نام امامزاده است با ۹ واسطه نصبش به حضرت حمزه ابن موسی بن جعفر می‌رسد.

صادقی پور با اشاره به اینکه شخصی به نام فتح الله باقری اقدام به بازسازی این امامزاده کرده و یک میلیارد تومان در آن هزینه کرده است، گفت: به برکت همین امامزاده نیز ۳۰ خانوار در قالب مهاجرت معکوس در این امامزاده ساکن شده اند.

امام جمعه طارم با اشاره به اینکه بهترین راهکار برای باقیات و صالحات وقف است، گفت: وقف نیز در امور مختلف از جمله دارو و درمان، ازدواج، بیماران و ... هزینه می‌شود از همین رو بهترین راه برای خیرین وقف است.

انتهای پیام/ن
 

بهترین راهکار برای باقیات و صالحات وقف است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.