سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با وزیر بهداشت مطرح شد؛

اتباع کشور افغانستان هزینه درمان زیادی به رفسنجان تحمیل می کنند

نماینده مردم شهرستان رفسنجان وانار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰ هزار تبعه افغانستانی در رفسنجان وجود دارد که از محل بودجه درمان بسیار ناچیز این شهرستان استفاده می کنند و هر زن افغان ۸-۹ زایمان دارد که باعث افزایش دریافت خدمات درمانی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  نشست کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با حضور وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی برگزار شد.

انارکی محمدی نماینده مردم شهرستان رفسنجان وانار در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: بحث سلامت مردم با طرح تحول نظام سلامت تغییر کرده که هر طرحی ایراد دارد، اما ایرادات آن گرفته شده است.

وی افزود:وقتی ۱۱ میلیون بیمه اضافه بشود و پرداخت‌هایی که صورت می‌گیرد و بعضی اوقات مشکلاتی  به وجود می آورد ، اما رضایتمندی مردم از قبل بیشتر شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار تصریح کرد:۲۵ هزار تردد در جاده رفسنجان- انار صورت می‌گیرد و این یکی از خطرناکترین جاده‌های استان است، و این ترانزیت جاده‌ای  باعث تصادفاتی می‌شود که سرانه درمانی دارد و هزینه‌هایی روی دست بیمارستان می‌گذارد و انتظار داریم که هر چه زودتر بیمارستان انار بهره برداری شود.

وی گفت:  ۷۰ هزار تبعه افغانستانی در شهرستان  وجود دارد که از محل بودجه درمان بسیار ناچیز این شهرستان برای درمان اتباع صرف می شود و هزینه‌ها بالا می رود و هر زن افغان ۸-۹ زایمان دارد که باعث افزایش دریافت خدمات درمانی شده است.

انارکی محمدی گفت:نیمی از املاک موقوفه کشور در رفسنجان است و ما توقع داریم که عایداتش در راستای نیت واقف در رفسنجان هزینه شود و کمک‌ها و مساعدت‌ها در این خصوص به شهرستان تعلق گیرد.

وی افزود:در بحث آمبولانس، با اینکه مراکز درمانی به آمبولانس‌ها مجهز شده اند، اما کمبود در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/ی

نشست کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با وزیر بهداشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شیرازی
۲۰:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
سلام .شهرستان زرند ورفسنجان بیشترین اتباع خارجی را دارد.تشکرازوزارت بهداشت خدماتی بهداشتی راه به اتباع دارید.کمال تشکردارم.