وی ادامه داد: باید تهدیدهای پشتهم وزارت آموزش و پرورش به استیضاح را تبدیل به تدبیر سالانه در برنامه ریزی و بودجه آموزش و پرورش کرد.
رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تصریح کرد: کسانی که دستگاه تعلیم و تربیت را به کنارههای پرتگاه سیاسی میرانند از سیاست چیزی جز تخریب نمیدانند و از آموزش و پرورش جز مدرسهای که در آن درس خواندهاند نمیَشناسند.
حجتاسلام و المسلمین محمدیان با اشاره به اینکه تحت فشار قرار دادن معلمان، نتیجهای مطلوب نخواهد داشت، اظهار کرد: سیاستگذاران و برنامهریزان باید توجه داشته باشند که در قبال چه چیزی از معلم مطالبه دارند.
وی ادامه داد: بروز رفتارهای خشونت آمیز در مدارس و کلاس نتیجه فشارهای بیرونی اعم از مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، بنابراین ضرورت دارد شرایط فعالیت و محیط کار برای معلمان آسان شود تا رضایتمندی شغلی این گروه افزایش پیدا کند.
رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی اظهار کرد: دخالت بیش از اندازه در حیطه مدرسه، مدیر و معلم از مشق شب گرفته تا برنامه امتحانی یعنی به گوشه راندن مدرسه و تحمیل فشار و سلب اختیار از متولیان امور آموزشی و تربیتی مدرسه است.
حجتاسلام و المسلمین محمدیان اظهار کرد: تحمیل تاریخ آغاز برنامه امتحان مدرسه و پیش بینی آزمون روزهای پنج شنبه برای دانش آموزان، باعث ناراضایتی معلم مدرسه و دانش آموزان و در نتیجه اعتراض آنها خواهد شد.
وی افزود: بروز رفتارهای سخت و غیرمتعارف پیامد چنین برخوردهایی خواهد بود و مسئولیت آن با افرادی است که به جای تدبیر امور به تحریک عاطفی و بروز هیجانات اجتماعی میپردازند.
رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: همگان موظفند آموزش و پرورش را در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت نظام آموزشی و تربیتی و گام برداشتن در مسیر تغییر رو به کمال یاری کنند.
انتهای پیام/