سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندانی شدن فله‌ای در فرانسه!

در طول ۲۳ روز از به راه افتادن اعتراضات علیه سیاست‌های دولت در فرانسه، تاکنون ۵ نفر کشته و حدود ۶۵۰۰ نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری فرانسه از رکورد بازداشت معترضان در طول تاریخ جمهوری پنجم این کشور خبر دادند که بسیاری از آن‌ها بدون طی شدن روند قضایی در زندان بسر می‌برند.

در جریان تظاهرات شنبه سیاه در فرانسه قریب به ۲ هزار نفر بازداشت شدند که از این تعداد بیش از ۱۷۰۰ نفرشان در حال حاضر در زندان بسر می‌برند.

این موضوع به شدت دستگاه قضایی فرانسه را برای رسیدگی به بازداشت شدگان تحت فشار قرار داده است به نحوی که بسیاری از افراد و معترضان بازداشت شده بدون روند قضایی در زندان بسر می‌برند.

در طول ۲۳ روز از به راه افتادن اعتراضات علیه سیاست‌های دولت در فرانسه، تاکنون ۵ نفر کشته و حدود ۶۵۰۰ نفر زخمی یا بازداشت شده اند. آمار زندانی‌ها هنوز معلوم نیست.

این شرایط و افزایش موج بازداشت‌ها در فرانسه در حالیست که بر اساس گزارش‌های دیده بان حقوق بشر اروپایی، فرانسه حتی پیش از موج اعتراضات اخیر با بحران و مشکل کمبود فضا در زندان‌ها و نقض حقوق بشر در آن‌ها مواجه بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.