امانوئل مکرون در اولین سخنرانی عمومی خود پس از آغاز اعتراضات ضمن عقب نشینی‌ کامل از مواضعش، وضعیت اضطراری اقتصادی در این کشور اعلام کرد.

رئیس جمهور فرانسه وضعیت اضطراری اقتصادی اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در اولین سخنرانی عمومی خود پس از آغاز اعتراضات جلیقه‌زردها ضمن اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی در این کشور، افراد با درآمد کمتر از ۲ هزار یورو در ماه را از پرداخت مالیات معاف کرد.

مکرون خطاب به مردم این کشور پس از چند هفته اعتراضات خیابانی گفت: خشم و اعتراض، حمله به ماموران پلیس را توجیه نمی‌کند و اعمال خشونت آمیز مطلقا ممنوع است. خشونت را قبول ندارم، اما حاضرم به حرف معترضان گوش دهم. من وابسته به مردم هستم و به هیچ حزب و گروهی وابستگی ندارم.

امانوئل مکرون افزود: از دولت و پارلمان می‌خواهم برای افزایش دستمزد‌ها و کاهش مالیات اقدام کنند.

رئیس جمهور فرانسه گفت: باید سیاست اشتغال زایی و مناسب سازی درآمد‌ها را در پیش بگیریم.

رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی ۱۳ دقیقه‌ای ضبط شده خود در عقب نشینی کامل، ۴ اقدام فوری را خطاب به مردم فرانسه ایراد کرد تا بتواند خشم معترضان به سیاست‌های سرمایه داری را فروبنشاند.

مکرون گفت: با افزایش ندادن مالیات‌ها قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهیم. حداقل حقوق را ۱۰۰ یورو از سال ۲۰۱۹ افزایش می‌دهیم. اضافه کاری‌های بدون مالیات در نظر خواهیم گرفت و پاداش آخر سال برای همه کارمندان و کارگران و حقوق بگیران اعمال می‌شود.

او با بیان اینکه ما می‌خواهیم آشتی ملی برقرار کنیم، افزود: مشکلات ما ریشه در ۴۰ سال اخیر دارد، اما در طول دو سال گذشته ظهور پیدا کرده است که باید با همدلی آن‌ها را رفع کنیم.

رئیس جمهور فرانسه گفت: به دولت دستور داده‌ام تمامی این موارد را سریعا انجام دهد و نخست وزیر با کمک پارلمان از فردا اقدام می‌کند.

او گفت مالیات بر ثروت را دوباره برقرار نمی‌کند و با کلاهبرداری مالیاتی مبارزه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اظهارات مکرون در اولین سخنرانی پس از اعتراضات

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
مث اینکه مردم اروپا سرشون به تنشون زیادی کرده
آخرین اخبار