سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت تغذیه‌ای از مادران باردار فیروزآباد

۲۳۵ سبد غذایی در بین مادران باردار و شیرده بی بضاعت و مبتلا به سوء تغذیه در فیروزآباد توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خدابخش چگینی رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد هدف از توزیع سبد غذایی بنیاد علوی را بهبود سلامت مادران دانست و گفت: این سبد‌های غذایی به مادرانی که دارای کم خونی، وزن گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو و وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم قبل از بارداری اهدا می‌شود.

وی افزود: کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند.

چگینی ادامه داد: دوره بارداری، دوره‌ای مهم و حساس برای مادران به شمار می‌رود و رعایت تغذیه اصولی علاوه بر افزایش ضریب اطمینان برای تولد نوزاد سالم، باعث پیشگیری از ایجاد کم خونی و بیماری‌های بعد از آن هم می‌شود.

سولماز پارسا کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، محتویات این سبد غذایی را شامل برنج، ماکارونی، بلغور جو، حبوبات، سویا، روغن کنجد، پنیر و خرما اعلام کرد و گفت: مادران واجد شرایط از مـاه چهـارم بـارداری تا پـایان مـاه ششـم شیردهی تحت پوشش این طـرح قرار می‌گیرند.

بنیاد علوی از سال ۱۳۸۷ به دستور رئیس بنیاد مستضعفان و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده دچار سـوء تغذیه در مناطق کمتر توسعه یافته کشور کرده است.

شهرستان فیروزآباد ۱۱۲ در فاصله کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

توزیع سبد غذایی بین مادران بی بضاعت در فیروزآباد

برچسب ها: تغذیه ، اخبار س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.