سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه انرژی های نو برای حفظ محيط زيست ضروری است

نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی توسعه انرژی های نو و تجديدپذير را برای حفظ محيط زيست ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد فيضی، نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز بكار مركز تحقيقات انرژی اين واحد دانشگاهی اظهار كرد: كل دنيا به اين نتيجه رسيده اند كه برای حفظ محيط زيست، دست از منابع فسيلی بكشند و اين در حالی است كه مصرف انرژی در ايران بيش از 4 برابر ميانگين دنياست.

وی گفت: تا سال 2050 بيش از 80 درصد انرژی جهان از انرژی های تجديدپذير خواهد بود و كشور ما بايد تلاش كند در برنامه ريزی های خود با استفاده از مراكز تحقيقاتی و علمی در اين مسير مهم قرار گيرد.

عضو هيات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبيل ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و سياست های مقام معظم رهبری همه اين موارد پيش بينی شده و بايد تا پايان برنامه ششم مصرف انرژی 50 درصد كاهش يابد.

فیضی افزود: با تصويب مجلس شورای اسلامی 32 درصد از فروش منابع انرژی اعم از نفت و گاز در اختيار صندوق توسعه ملی قرار می گيرد تا برای آيندگان برنامه ريزی و هزينه شود.

وی اضافه كرد: مجلس اجازه داده 200 ميليون دلار از صندوق توسعه برای نگهداری آب هايی كه از بين می رود برداشته شود.

نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی بيان كرد: از اوايل شروع اين دوره مجلس اتفاقی كه افتاد و بنده به عنوان نماينده موافق صحبت كردم دو سازمان سانا و سابا در یکدیگر ادغام و وظایف آنها به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی "ساتبا"  منتقل شد.

انتهای پیام/ح

کاهش 50 درصدی مصرف انرژی تا پایان برنامه ششم پیش بینی می شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.