سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۶ آذر روز ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد و استعمار

رئیس دانشگاه شهرکرد تأکید کرد: ۱۶ آذر روز ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد و استعمار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد در پیامی به شرح زیر، ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت:

«بسم الله الرحمن الرحیم
دانش را بجویید و آن را با بردباری و متانت بیارایید و در برابر کسی که به او دانش می‌آموزید، فروتن باشید. امام جعفر صادق (ع)/کافی، جلد ۱، صفحه ۳۶
۱۶ آذر روز دانشجو روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استبداد و استعمار غرب است. روز دانشجو افتخاری برای فرهنگ، سرزمین و ملت ایران است و این روز به‌حق به یادگار در دفتر تاریخ سرزمین ایران ثبت شده است.
بدون شک، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانانی است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند. آن نهال امروزه به درختی تنومند و استوار تبدیل شد و حالا به دست جوانان این سرزمین بخصوص دانشجویان سپرده شده است و این مسئولیتی بس سنگین و بزرگ است که همه و بویژه دانشجویان که به حق سردمداران پیشرفت و ترقّی میهن اسلامی مان هستند، در قبال آن وظیفه دارند و ما دانشجویان به مصداق ز. گهواره تاگور دانش بجوی، در کنار علم اندوزی باید نهایت درایت، تلاش، و بینش سیاسی و عقیدتی داشته باشیم تا به اسم و محتوای نام دانشجو برسیم.
اینجانب به نمایندگی از دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد، ۱۶ آذر روز دانشجو را به تمامی دانشجویان، اساتید و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امیدوارم که شما دانشجویان همزمان در تحصیل علم، معرفت و تهذیب نفس موفق و موید باشید.»

۱۶ آذر به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی (آذر) شریعت‎رضوی سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ و در پی اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران، به عنوان روز دانشجو نامگذاری گردید.

انتهای پیام/ش

تبریک رئیس دانشگاه شهرکرد به مناسبت روز دانشجو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.