سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوی نژاد در جمع خبرنگاران خبر داد

مناسب سازی ۳۰ درصد از اماکن عمومی کشور برای معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۷ تا ۳۰ درصد از اماکن عمومی در کشور برای تردد معلولان مناسب سازی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در اولین گردهمایی دسترس پذیری و مناسب سازی استان تهران که امروز (چهارشنبه چهاردهم آذرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرساله دبیرخانه مناسب سازی کشور باید پژوهشی انجام دهد و از طریق وزارت کشور گزارش شود.

وی با بیان اینکه آمار متوسط کشور حاکی از آن است که بین ۲۷ تا ۳۰ درصد از امکان عمومی مناسب سازی شده است، گفت: این رقم و آمار رو به عقب نیست و در ساختمان سازی جدید شاهد سخت گیری بیشتری در این زمینه هستیم.

نحوی نژاد گفت: نقطه اوج کار، قانون جدید حمایت از حقوق معلولان است و در ماده ۵ قانون مجازات‌هایی وجود دارد که می‌تواند در این زمینه ابزار خوبی باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر فرهنگ سازی در این زمینه باید جرایم سنگینی تعیین شود، افزود: مسئولان در تمامی ارگان‌ها باید به مناسب سازی محیط برای افراد معلول توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نحوی نژاد بیان کرد: عمده مطالبات معلولان اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این قانون به پول و اعتبار وابسته نیست، تصریح کرد: اجرای این قانون نیازمند توجه بسیاری است،چراکه ۱.۵ میلیون معلول در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.