معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون،۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در همایش روز جهانی معلولان که امروز (دوشنبه 12 آذرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز جهانی معلولان دو کارکرد اصلی دارد و این روز، روز تمرکز سیاست گذاران و مردم بر روی معلولان است و بهترین نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های معلولان است.

وی افزود: این نمایشگاه مطالبات و چالش‌های و موانع پیشرفت معلولان را به سمع و نظر مسئولان می‌رساند. به عنوان مثال یک معلول نمی‌تواند از اتوبوس‌های شهری استفاده کند و باید حتما از تاکسی برای رفت و آمد استفاده کند و این نشان می‌دهد که جامعه ما معلول است.

نحوی نژاد بیان کرد: یکی دیگر از کارکرد‌های روز جهانی معلولان رفع یأس و ناامیدی از جامعه معلولان است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با وجود تنگنا‌هایی که در دولت وجود دارد، قانون حمایت از معلولان تصویب شد و روی زمین نماند و زمانی که این قانون تصویب شد با اینکه در سال ۹۷ برای آن بودجه‌ای در نظر گرفته نشد، اما کار خود را آغاز کرد. در همین راستا ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دولت برای پشت نوبتی‌های کمیته امداد و بهزیستی جهت دریافت خدمات مستمری پیش بینی کرده است و از ابتدای انقلاب تا ابتدای امسال، ۳۲۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار داشتند.

نحوی‌نژاد تصریح کرد: از ابتدای امسال ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند و دولت در تلاش است تا حداقل حقوق را به آن‌ها پرداخت کند.

وی افزود: یکی از کامل‌ترین قوانین نوشته شده، قانون حمایت از حقوق معلولان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار