سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده‎‌های فارس همچنان جان می‌گیرد؛

انجام بیش از ۱۸ هزار عملیات توسط اورژانس در آبانماه/امدادرسانی به بیش از ۴ هزار مصدوم تصادفات/مرگ ۵۰ تن در حوادث رانندگی

رئیس اورژانس استان فارس از انجام بیش از ۱۸ هزار مورد ماموریت در آبانماه امسال، توسط پایگاه‌های شهری و جاده‌ای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خبر داد.

محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به برقراری ۴۸ هزار و ۹۵۵ تماس تلفنی با اتاق فرمان ۱۱۵ فارس در آبان ماه امسال، گفت: در این مدت ۱۸ هزار و ۹۹ ماموریت اورژانسی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ انجام شد.

وی یادآور شد: از مجموع ماموریت‌های انجام شده سه هزار و ۵۷۹ مورد از آن‌ها منجر به ماموریت تصادفی شده است، که ۲ هزار و ۲۵۲ حادثه رانندگی در نقاط شهری و هزار و ۳۲۷ حادثه در مناطق جاده‌ای استان رخ داده است.

مرادیان همچنین از مصدوم شدن ۴ هزار و ۳۴۶ تن در ماموریت‌های آبان ماه امسال خبر داد و ادامه داد: تعداد هزار و ۸۵۲ تن در تصادفات جاده‌ای و دو هزار و ۴۹۴ تن در حوادث شهری مجروح شدند.

رئیس اورژانس فارس گفت: تعداد سه هزار و ۶۶ مورد توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان به مراکز بهداشتی درمانی انتقال داده شدند و تعداد هزار و ۲۸۹مورد از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شدند.

وی با ابراز تاسف از کشته شدن ۵۰ نفر در جاده‌های استان فارس بر اثر حوادث رانندگی در آبانماه، گفت: این امار افزایش ۱۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان میدهد.

به گفته مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم به صورت میانگین در استان در حوادث شهری ۹ دقیقه و در جاده‌ها ۱۱ دقیقه ثبت شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی فارس بابیان اینکه مزاحم تلفنی ۱۱۵ می‌تواند مساوی با مرگ یک امداد خواه باشد، گفت: متاسفانه در این مدت ۶ هزار و ۸۵۶ تماس مزاحمت تلفنی به ثبت رسیده است.

وی از تمامی شهروندان خواست ضمن پرهیز از تماس‌های غیر ضروری با اوژانس، در صدد فرهنگ سازی این موضوع به دیگران و به ویژه کودکان باشند.

مرادیان با اشاره به تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در استان، گفت: فارس با ۱۹۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، سه فروند بالگرد اورژانس هوایی و ۹۵۰ تکنسین فوریت‌های پزشکی در طول شبانه روز به شهروندان امداد رسانی می‌کنند.

وی بر لزوم توجه رانندگان و سرنشینان خودرو به هشدار‌های پلیس راه تاکید کرد و گفت: لازم است از رانندگی با سرعت غیرمجاز پرهیز شود و به هنگام توقف‌های اضطراری نیز رعایت موارد ایمنی را فراموش نکنیم.
انتهای پیام/م

مرگ ۵۰ نفر در جاده‌های فارس

برچسب ها: اورژانس ، حوادث ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.