امروز تکنسین های اورژانس ۱۱۵ شیراز با حضور بر بالین زنی در حال زایمان به تولد نوزاد دختر ایشان کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جواد رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس از تولد شانزدهمین نوزاد در آمبولانس در هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: صبح امروز در جریان عملیات انتقال یک مادر باردار به مرکز درمانی پس از طی مسافتی در مسیر به دلیل شرایط حال بیمار این زایمان با موفقیت در آمبولانس انجام شد.

وی بیان کرد: در پی راه اندازی اورژانس بانوان، از ابتدای سال تاکنون ۱۶ نوزاد از سوی تکنسین‌های بانوان اورژانس فارس در هنگام انتقال مادر باردار به بیمارستان نوزاد در آمبولانس متولد و مادر و نوزاد سالم به بیمارستان منتقل شده اند.

مرادیان افزود: از این تعداد نوزاد متولد شده ۱۱ نوزاد دختر و ۵ نوزاد پسر گزارش شده است.

رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۹۱ مادر باردار از خدمات رایگان نیرو‌های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برخوردار شده اند، اضافه کرد: روزانه بیش از ۲ هزار نفر با سامانه ۱۱۵ اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس می‌گیرند که از این تعداد، ۴۰۰ مورد ماموریت انجام می‌شود.

مرادیان با اشاره به اینکه اورژانس ۱۱۵ استان فارس در تمام ساعات شبانه روز، آماده ارائه خدمت به بیماران و مصدومان است، گفت: از ۴۰۰ ماموریت روزانه نیرو‌های اورژانس در حدود ۱۰ درصد آن از طریق آمبولانس ویژه بانوان انجام می‌شود که با توجه به استقبال شهروندان به زودی سومین پایگاه آمبولانس ویژه بانوان در شیراز راه اندازی خواهد شد.

او افزود: میانگین زمان رسیدن بر بالین بیماران و مصدومان در حوادث شهری ۹ دقیقه و در جاده‌ها ۱۱ دقیقه ثبت شده است.

رئیس اورژانس فارس میزان رضایتمندی افرادی که از خدمات اورژانس بهره‌مند شده اند را ۹۷ درصد اعلام کرد و گفت: این کار جز با تلاش، سخت کوشی و زحمات شبانه روزی کارکنان اورژانس فارس، میسر نشده است.
انتهای پیام/م

تولد نوزاد در شیراز

برچسب ها: اورژانس ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار